Brussels strikt Naïm Baddich als innovation director. Baddich komt over van Serviceplan, waar hij één jaar samen met Merel Van den Broeck de creatieve leiding had. Bij DDB Brussels zal Naïm als innovation director o.a. instaan voor de technologische uitwerking van concepten, het inspireren en begeleiden van klanten bij de verdere digitalisering van hun producten en diensten, performance, prototyping en alles wat content en social strategy betreft. Daarnaast wordt hij ook de rechterhand van creatief directeur Dieter De Ridder.
“Ik kijk er echt naar uit om samen te werken met de verschillende talenten bij DDB,” zegt Naïm Baddich. “Ik wil hen helpen bij het opzetten van straffe, impactvolle en doeltreffende digitale campagnes en zal me daarnaast concentreren op digitale inspiratie en innovatie. Daarbovenop wil ik vooral genieten van de samenwerking met Dieter. We kennen elkaar van vroeger en weten dus al dat 1 + 1 in ons geval gelijk is aan 3. We kunnen er samen met de klanten meteen invliegen. Ik heb er zin in.”
Naïm Baddich startte 13 jaar geleden als art director bij Duval Guillaume Brussels. Later volgde Happiness Brussels, Publicis en Air. Daar leerde Naïm Dieter De Ridder kennen. Het was Dieter De Ridder, toen nog cd bij Air, die hem er binnenhaalde als “creative technologist”. Maar toen Naïm Baddich op een dag de kans kreeg om elders zelf creative director te worden, scheidden hun wegen opnieuw. Baddich werd eerst digital creative director bij Publicis en later creative director bij Serviceplan, waar hij werkte op klanten als BASE, Mobistar, Orange, Toyota, Lexus, Renault, Delta Lloyd Life, BNP Paribas Fortis, Carrefour, Ferrero, Schweppes, Oasis, Nivea, Sanofi en ALS. Hij bouwde tot nu al een mooie creatieve palmares op, met o.a. 7 Cannes Lions, 9 Eurobest Awards, 1 Grand Prix Eurobest, 3 Webby Awards en 5 Mixx Awards.
Dieter De Ridder, creatief directeur bij DDB Brussels, is uiteraard enthousiast over de mooie toekomstmogelijkheden die deze nieuwe aanwinst biedt. “Ik ben superblij dat Naïm en ikzelf weer samenwerken,” vertelt hij. “Hij is tegelijkertijd creatief directeur, digitaal strateeg, digital producer en creative technologist. Dat zijn 4 functies in 1 persoon! Samen met ons vijven (knipoog) kunnen we DDB dus gemakkelijk verder uitbouwen tot een nog slimmer, impactvoller, creatiever en doeltreffender bureau dan het al was waardoor we ook in de toekomst nog meer dan relevant zullen zijn voor onze klanten.”