Mortierbrigade creëerde een overkoepelende eindejaarscampagne voor De Nationale Loterij: 'Feestige Geluksdagen'. De campagne start met een unieke animatiefilm gemaakt door de absolute wereldtoppers Blink, vorige week nog verkozen tot Production Company of the Year op Eurobest.
De productie van de film, waarin de droom van een sneeuwman wordt gerealiseerd, was een echt huzarenstukje. Alle figuren en decors zijn met de hand gemaakt en de volledige film werd in stop motion opgenomen. De muziek is van minstens even goeden huize en werd gemaakt door Hannes De Maeyer, die ook de soundtrack schreef voor de film Black, en Gregory Caron. Intussen verscheen er ook een filmpje van the making of van de campagne. Daarin wordt duidelijk welke stevige portie handwerk en geduld er nodig was voor het maken van het filmpje.
Credits
Advertiser: Loterie Nationale
Client: Marc Frederix, Roger De Henau, Joke Vermoere, Eva De Fraye, Marleen Segers, Sandra Ichtertz, Kim Haenen.
Agency: mortierbrigade
Creative directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creative team: Kwint De Meyer, Willem De Wachter
Strategy: Vincent D'Halluin
Business director: Charlotte Coddens
Producer: Eline Rousseau
Studio: Stéphane Ronsmans, Sophie Bayeul, Yoann Stas
TV production: Blink Ink
Director: Parabella
Radio & sound: Sonicville
Composer: Hannes De Maeyer & Gregory Caron
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]