Nationale Loterij en Mortierbrigade zorgen weer voor Feestige Geluksdagen

Crea / News

Vijf jaar na de geboorte van de welbekende sneeuwman en zijn sidekicks uit het dierenrijk waarmee De Nationale Loterij haar eindejaarswens uitdraagt, keert Mortierbrigade terug met een nieuwe animatiefilm. De film werd naar goede gewoonte gecreëerd in samenwerking met de Engelse animatiestudio Blinkink. Dit jaar werd de fantasiewereld van een nieuwe look voorzien door het gerenommeerde regisseursduo Luca & Sinem, die een mix van illustratie, 3D- en 2D-animatie hanteren. De film verwarmt vanaf 7 december alle Belgische huiskamers.

“December is een belangrijke businessmaand, en vijf jaar geleden was er in deze tijd van peis en vree nog te vaak onderlinge concurrentie tussen de verschillende producten en merken van de loterij. Er was Lotto met een Extra kerst- en een Extra nieuwjaarstrekking, er waren de Kadoosjes met hun eigen verhaal, er was EuroMillions, en er was nog een Win for Life Christmas Edition,” legt Joke Vermoere uit.

“De Nationale Loterij en Mortierbrigade hebben deze koepel vijf jaar geleden gecreëerd om de krachten te bundelen, en een productoverstijgende campagne te doen: ‘De Feestige Geluksdagen’,” gaat Jens Mortier verder. “Niet alleen kregen we zo een warm en mooi verhaal met een nobele boodschap, de koepel leent zich ook perfect om de verschillende merken en producten te promoten. Dankzij de bundeling van de media kregen we bovendien een grotere en meer herkenbare aanwezigheid. Zo slaagde de Nationale Loterij erin emotioneel het Eindejaar te claimen en zo straffe business resultaten te behalen.”

“Deze campagne heeft als objectief om alle Belgen een warme eindejaarsboodschap mee te geven, en te wensen dat al hun dromen uitkomen. Zo versterkt de Nationale Loterij de emotionele band met haar spelers,” besluit Joke Vermoere. “In alle andere touchpoints gebruiken we de personages uit de hoofdfilm en zetten we hen in als boodschappers van de verschillende jackpots en dergelijke meer.”

Credits
Client: Nationale Loterij End of Year
Client contact: Joke Vermoere
Agency: mortierbrigade
Partner & CEO: Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director: Joost Berends
Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Michiel Baeten & Frédéric Delouvroy
Head of production: Charlotte Coddens
Strategy: Vincent d’Halluin
Producer: Nissime Janssens
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Social Media Manager: Jonas Van Bael
Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata & Sophie Bayeul
Production Company: Blinkink
Director: Luca & Sinem
Executive Producer: Bart Yates
Producer: Sam Hope
Design: Luca & Sinem
3D Animation: Mark Vale, Richard Smart, Matt Hayman, Alex Watson, Daniel Tarrant
2D Compositing & FX: Luca & Sinem
Sound Studio: Guilt Free Post