


Nu de WK-gekte ongeziene hoogtepunten bereikt, lanceert Nationale Loterij WK-emoji’s. Denk aan de gekende gele gezichtjes in de Belgische driekleur, een feestelijke vuvuzela en opvallende voetbalaccessoires maar ook de gezichten van favoriete spelers, een pakje friet en zelfs een duivelse drietand.
Courtois, Lukaku, Hazard, De Bruyne... De Belgische ‘golden boys’ zijn voortaan vereeuwigd in emoji-vorm. Wunderman Antwerp creëerde een set WK-gerelateerde figuren voor Nationale Loterij. Voetbalfans kunnen vanaf 14 juni hun liefde voor de sport ook in het Lottospel doortrekken. In plaats van cijfers, kiezen ze dus emoji’s. Een spel kost € 1,25 en is enkel toegankelijk op tablet of mobile via e-lotto.be.
Agency: Wunderman Antwerp
Client: Nationale Loterij
Design & motion: Bert Beckers, Koen Geerinckx Digex expert lead: Jeroen Michiels
User experience design: Kathy Haemers Creative technical producer: Olivier Berger Account Manager: Carole Steger
Gelanceerd op 14 juni 2018







PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]