Nu de WK-gekte ongeziene hoogtepunten bereikt, lanceert Nationale Loterij WK-emoji’s. Denk aan de gekende gele gezichtjes in de Belgische driekleur, een feestelijke vuvuzela en opvallende voetbalaccessoires maar ook de gezichten van favoriete spelers, een pakje friet en zelfs een duivelse drietand.
Courtois, Lukaku, Hazard, De Bruyne... De Belgische ‘golden boys’ zijn voortaan vereeuwigd in emoji-vorm. Wunderman Antwerp creëerde een set WK-gerelateerde figuren voor Nationale Loterij. Voetbalfans kunnen vanaf 14 juni hun liefde voor de sport ook in het Lottospel doortrekken. In plaats van cijfers, kiezen ze dus emoji’s. Een spel kost € 1,25 en is enkel toegankelijk op tablet of mobile via e-lotto.be.
Agency: Wunderman Antwerp
Client: Nationale Loterij
Design & motion: Bert Beckers, Koen Geerinckx Digex expert lead: Jeroen Michiels
User experience design: Kathy Haemers Creative technical producer: Olivier Berger Account Manager: Carole Steger
Gelanceerd op 14 juni 2018
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]