Anno 2018 is onze nood aan mobiele data zo groot, dat we allemaal wel eens tegen de limiet van ons data-abonnement botsen. Het geeft ons een zeer onbehaaglijk gevoel, te vergelijken met een ongestilde honger, vindt men bij Native Nation. Het bureau bedacht daarom een nieuwe term om deze emotie te beschrijven: #Wangry: 'Wangry: a state of anger caused by lack of wifi and 3G; no data causing a negative change in emotional state.'
Native Nation hield een enquête bij +500 millenials, waaruit naar voor kwam dat het raden naar het paswoord van een publiek wifi-netwerk een belangrijke bezigheid is bij jongeren. Velen onder hen proberen dus op regelmatige basis mee te surfen op het publieke wifi-netwerk van horeca zaken, maar dan vanop de straat. Omdat dit een gevoel is dat iedereen wel herkent, ontwierp Native Nation een hippe sweat-shirt bedrukt met de #Wangry-definitie, om zo awareness rond deze problematiek te genereren. Een 100-tal influencers werden daarop ingeschakeld om hun frustratie te uiten op Instagram, in herkenbare situaties op zoek naar wifi op straat. Native Nation hoopt op een reactie van de mobiele operatoren...
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]