Native Nation lanceert Galaksie

Media / News

galaxy alexander-andrews-633952-unsplashIn brainstorms met merken over storytelling op social media heeft men het bij Native Nation vaak over het potentieel van YouTube in ons land, maar nog vaker over het ontbrekende aanbod, valt te horen bij het storytellingagency: "We merkten het ook snel aan de registraties van content creators op Native Nation, waar de meeste enkel actief zijn op Instagram en slechts een handvol een eigen YouTube-kanaal heeft. Daarnaast zien we dat Generatie Z smult van Nederlandse YouTubers als Enzo Knol, maar dat Generatie Y redelijk op hun honger blijft zitten. Daarom lanceren we nu vanuit Native Nation een nieuw initiatief om die honger te stillen: Galaksie. Net als in het universum zijn er in België best wel jonge talenten met potentieel om een ster te worden in YouTube-land; wat hen echter het meest ontbreekt is tijd, de middelen en vooral de ongegeneerde zelfzekerheid om een eigen kanaal op te starten. Daarom lanceren we Galaksie met een collectief van 6 jonge gezichten die een stevig track record hebben op Instagram, maar nog niet zijn kunnen doorbreken op YouTube. We gaan hen de zwaarste taken als pre- en postproductie uit handen nemen, in samenwerking met onze Nederlandse partner Towel Media.”
Galaksie wordt een eigenzinnig kanaal met karakter en veel variatie, belooft Zoë Van Gastel, creative director & co-founder Native Nation en Galaksie: "Onze squad vaste gezichten is op veel vlakken heel verschillend: ze hebben een andere stijl, mening, etc en toch horen ze op een bizarre manier ook perfect samen. Voor ons zijn ze een weerspiegeling van de doelgroep die sowieso zijn of haar favoriet zal kiezen. Qua content pakken we in oktober reeds uit met Mad Trip, een straffe reeks die we voor Mentos hebben gemaakt en waarvan we de output echt helemaal in de handen van onze squad en vooral ook het lot hebben gelegd. Het resultaat is een zalig authentieke avontuurlijke reeks die echte alle kanten uitgaat. Helemaal YouTube-proof!"
Deze maand gaat het eerste format al online en bij de initiatiefnemers zijn ze er zeker van dat ze de kijker zal kunnen boeien: "Bijna letterlijk zelfs, want onze gezichten zullen zich 12u lang effectief vastboeien aan een BV. De afloop daarvan is altijd spannend, nooit georkestreerd en elke week compleet anders." Op 12 september lanceert men de eerste aflevering ervan met Julie Van den Steen, die zich gewillig liet boeien door Elodie Gabias, de eerste host van Galaksie.
“Vanuit Towel Media hebben we aan de basis gestaan van diverse zeer succesvolle (branded) series op YouTube in Nederland, o.a. voor populaire kanalen als StukTV (1.8 miljoen abonnees) en Concentrate (450.000 abonees) met een hele reeks aan samenwerkingen met diverse merken, waaronder Lenovo, Schwarzkopf Taft, MediaMarkt, SPA en GoGo Tours," zegt Geert Doek, managing director Towel Media. Vlaanderen is wat betreft YouTube vooralsnog vooral georiënteerd op de Nederlandse kanalen, maar met Galaksie wil men hier verandering in brengen: "De ervaring die we in de afgelopen jaren hebben opgebouwd met content op YouTube komt nu heel goed van pas. Samen met de expertise en lokale kennis van Native Nation vormen we een heel sterk team en gaan we Galaksie uitbouwen tot het populairste YouTube kanaal van Vlaanderen. Voor adverteerders die Vlaanderen willen bereiken biedt dit hele mooie mogelijkheden. Het is dan ook te gek dat Mentos, waarmee we al vijf jaar samen met StukTV de meest populaire YouTube-serie van Nederland maken, er nu voor durft te gaan om mee te bouwen aan een volledig Vlaams kanaal.”