Buzzfeed sluit een strategisch samenwerkingsakkoord met NBCUniversal. Dat levert de nieuwssite 200 miljoen dollar aan nieuw kapitaal op, NBCUniversal krijgt ongeveer 13 procent van de aandelen van Buzzfeed, dat naar eigen zeggen 200 miljoen unieke bezoekers per maand over de (digitale) vloer krijgt. Beide bedrijven gaan ook inhoudelijk samenwerken, bijvoorbeeld voor de Olympische Spelen in 2016.
NBCUniversal is hiermee niet aan zijn proefstuk. Vorige week stapte het in het kapitaal van het onlinemediaplatform Vox Media. Ook daar zou het om een inbreng van 200 miljoen dollar gaan. En ook met Vox Media zoekt NBCUniversal naar samenwerking op het terrein.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]