Needle: digitale disruptie in actie

Needle OK

Communication / News

Needle OKGeert Desager richt samen met het netwerk van marketing- en communicatiebedrijven &KOO het nieuwe bedrijf Needle op: een 'evidence based innovation group’ die bedrijven, instellingen en overheden gaat helpen om succesvol te innoveren en de brug tussen marketing en technologie te leggen.

Needle

84% van de CEO’s van wereldwijde organisaties zijn van mening dat innovatie cruciaal is in hun groeistrategie, maar 94% van die CEO’s is echter niet tevreden met de resultaten van hun innovatie. Daar wil Needle verandering in brengen en organisaties bijstaan om innovatie te laten vertrekken vanuit de consument, burger of klant en niet vanuit de organisatie zelf. Needle zal organisaties helpen te beslissen hoe ze moeten innoveren en welke keuzes te maken. Daarna kan het netwerk van Cronos het ook onmiddellijk ontwikkelen en het met de bedrijven van &KOO succesvol in de markt zetten. Door de steeds snellere technologische evolutie is het gedrag van mensen veranderd en zijn markten veranderd. Daarom zijn de eerste twee nieuwe aanwervingen binnen Needle dan ook een economische researcher en een ‘consumer behavior’ researcher. Zij zullen de wetenschappelijke onderbouw en methodologie bewaken om gegrond advies te kunnen geven. Daarnaast werkt Needle enkel met consultants met ervaring in zowel marketing als technologie of strategie. Needle slaat dus de brug tussen marketing en technologie door te vertrekken vanuit de consument omdat juist daar het succes van innovatie ligt, zo luidt het: "De samenwerking tussen &KOO en Cronos is dan ook de ideale plaats om deze diensten aan te bieden: het &KOO netwerk bevat experts in alle marketing disciplines en bij Cronos zitten meer dan 250 IT bedrijven die alles kunnen ontwikkelen wat uit de innovatietrajecten zou kunnen komen."