New Kid in Town: Katrien Potters

New kids in town

"Misschien kennen we elkaar al, misschien nog niet.
Of misschien op het einde van dit artikel toch wel een beetje.
Want het is toch best spannend en intiem, zo’n professionele coming out.
Laat ik beginnen je te vertellen over mijn eerste lange relatie.
Die was met BUTIK. Een agency gespecialiseerd in brand activations waar ik de de rol van ‘Brand Stylist’ op mij nam. Brand Stylist?
Als je dat in de war brengt is dat perfect normaal. Zelfs LinkedIn heeft mij jaren gebombardeerd met vacatures voor styling jobs en functies bij de brandweer.
Maar brandjes blussen deed ik vooral in de rol van merk- en projectverantwoordelijke voor alles wat in-person activatie was voor merken als Telenet en BASE.
Een relatie van 8 jaar. Ik ben nogal een trouwe hond.
En voilà, daarmee maak ik naadloos het bruggetje naar een ander soort hond:

De YoungDogs, een wedstrijd voor jonge creatieven.
Zucht. Bloos!
Je voelt ‘m al komen, mijn eerste reclame-crush voor creativiteit.
En het was wederzijds. Ik won mijn eerste pitch en we gingen samen op reis naar Cannes.

Na de zomer gingen de vlinders weer liggen en ik vond online een nieuwe liefde in digital marketing, bij iO als Account Manager.

Maar het flirten met creatie was moeilijk te laten en zowel de Proximus als de Pink Ribbon-pitch van YoungDogs bezorgden mij opnieuw een trip d’amour naar de Cannes Lions.

Te midden van de award shows was het goed prijs.
Lap, hart verloren.
Daar zat ik dan. Als Account Manager, met een hoop ideeën.
Maar geen idee hoe het verder moest.

Ik heb wel eens gehoord dat een coming out makkelijker is, eens je je droompartner bent tegengekomen. Iemand die zegt ‘We gaan dit samen doen’.

Ook al ben je nu gewoon een New kids in town-artikel aan het lezen, ik weet dat je zit te wachten op een happy ending. Dus ik geef je je happy ending. O fja, mijn happy ending.
Want ik heb mijn geluk bij gevonden bij Happiness waar ik recent als Concept Creative ben gestart.

Ik: met klamme handjes, krop in de keel naar mijn toenmalige collega’s.
“Het komt misschien als een verrassing maar ik voel mij niet helemaal als een account”
Hun reactie?
Dat iedereen dat eigenlijk al lang wist."