New Kid in Town: Loïc Maritte

New kids in town

"Ik ben altijd iemand geweest die graag nieuwe dingen bijleert, en wel wat van afwisseling houdt. Na mijn passage als marketing operations coördinator bij MediaMarkt, waar ik voornamelijk voor offline creaties instond, leek het mij heel interessant om wat meer ervaring op te doen in het digitale marketingluik. Ook mijn passage tijdens de Young Lions-competitie in Cannes wakkerde mijn creativiteit en zin voor ontdekking aan.

En zo geschiedde: Ik ben intussen een aantal weken aan de slag als digital project manager bij Plan.Net, en werk ik voornamelijk voor ALDI. Zo blijf ik toch nog min of meer verbonden met de retailsector, maar hebben de TVC’s, Out of Homes en fysieke folders hun plaats ingeruild voor seamless caroussels, digitale homepage takeovers en online banners.

Deze nieuwe manieren om met de klant te in contact te staan brengen natuurlijk heel wat voordelen met zich mee: je krijgt meer zicht op welke creaties er al dan niet werken, en je weet ook veel meer over de persoon die op je advertenties klikt. Data is in deze tijd van onschatbare waarde, en zeker als we op basis van die verzamelde data onze campagnes en touchpoints kunnen optimaliseren. Ik ben altijd iemand geweest die zich heel hard baseert op feiten om beslissingen te maken, dus ik voel met in dit aspect van mijn rol echt als een vis in het water."

Loïc Maritte, digital project manager @ Plan.Net Belgium