New kid in town: Nona Van Daele

New kids in town / News

Hey! Ik ben Nona Van Daele en werk sinds enkele maanden als account executive bij ADDRETAIL, een B Corp-gecertificeerd retailcommunicatiebedrijf. Voor één van onze klanten, Carrefour, coördineer ik het PLV-gedeelte: van wekelijkse affiches tot campagnes, waarbij ik de schakel vorm tussen het merk en de grafische ontwerpers.

Dat ik vandaag in marketing en retailcommunicatie werk, was lang niet vanzelfsprekend. Na mijn middelbare school wist ik totaal niet welke richting ik uit wilde.

Ik koos voor Sociaal Werk aan de Hogeschool Gent, maar ondanks dat ik veel tijdens die studie heb bijgeleerd, besefte ik dat dit niets voor mij was. Daarom heb ik ervoor gekozen om na het behalen van mijn diploma nog iets anders te gaan studeren. Ik deed een schakeljaar Communicatiewetenschappen aan de VUB en behaalde mijn master in media, strategie en marketing. Tijdens deze studies ontdekte ik hoe leuk het is om marketingcampagnes strategisch uit te werken en mijn creativiteit daarin kwijt te kunnen. Voor mijn thesis onderzocht ik B Corp-gecertificeerde bedrijven en ontdekte hoe belangrijk de combinatie van marketing en sociale impact voor mij is – iets wat ik nu terugvind bij ADDRETAIL.