New kid in town: Tibo Gereels

4schools / New kids in town

"Tijdens mijn studiekeuze was ik op zoek naar een opleiding waar digitale, commerciële en analytische vaardigheden van belang waren. Digitale marketing bleek de perfecte keuze te zijn.

"Na mijn studie bleef ik meteen hangen bij mijn tweede en laatste stageplaats: Maister, een creatief bureau in Roeselare, gespecialiseerd in brandingconcepten. In een klein marketingteam van twee personen, van wie mijn collega een seniorprofiel had, leerde ik snel alle ins en outs binnen de wereld van contentmarketing en Google- en social media-advertising. Aangezien digitale marketing slechts een klein onderdeel was van het grotere geheel, werd besloten om het online marketing departement af te splitsen in een nieuwe tak genaamd 'Kruisraket'.

In deze nieuwe stap werd mijn naaste collega zaakvoerder, groeiden we van twee naar zeven collega’s en kreeg ik bijgevolg veel meer verantwoordelijkheid. Gedurende onze groei dook ik steeds dieper in de technische en analytische kant van digitale marketing. Programma’s als Google Analytics 4 en Google Tag Manager kenden al snel weinig geheimen. Als kers op de taart werd ons werk bekroond met de 'Starter van het Jaar'-prijs tijdens de Roeselare Awards. Na deze mijlpaal was ik klaar voor een nieuwe uitdaging.

Mijn interesse in de technische aspecten van de marketingwereld bracht me bij The Reference in Gent. Een keuze die mijn leercurve vanaf dag 1 een flinke boost gaf. Wanneer je merkt dat die curve na 6 maanden alleen maar blijft stijgen, en de collega’s één voor één toppers zijn die weten wat een feestje is, dan weet je dat de toekomst er rooskleurig uitziet!"

Tibo Gereels, Digital Marketing Consultant @ The Reference