New kid in town: Tom Weekers

New kids in town / News

De pers, de nieuwsmedia, de redactie: al van kinds af aan keek ik er met grote ogen naar. Ik voelde een sterke drang om er deel van uit te maken, al was me lange tijd niet duidelijk hoe precies. Ook tijdens mijn studiejaren hield deze vraag me stevig in zijn greep.

Net als vele anderen die met soortgelijke twijfels kampten, koos ik voor een opleiding Communicatiewetenschappen aan de VUB. Na mijn bachelor verdiepte ik me verder in de Master Media, Journalistiek en Politiek. Een eerste diploma was binnen, met de figuurlijke rugzak gevuld, was het tijd om mijn interesses nog nader te ontdekken: eerst via een Postgraduaat Sportmanagement, nadien via een Master Journalistiek.

Met nog een zomerstage op de sportredactie van De Standaard als ultieme afsluiter van mijn studeercarrière, leek de weg naar de journalistiek, communicatiesector of bredere mediawereld open te liggen. Maar toen stootte ik op iets onverwachts: een vacature bij Evoke, een pr-bureau. Een richting waar ik tot dan toe niet aan gedacht had. 

Vandaag, enkele maanden later, weet ik zeker dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Bij Evoke kwam ik als Junior PR Consultant terecht in een team waar samenwerking centraal staat. Waar collega’s elkaar ondersteunen, uitdagen en aanmoedigen om te groeien. Al in mijn eerste weken kreeg ik de kans om mee te werken aan projecten voor uiteenlopende klanten: van private banken als ABN AMRO Mees Pierson tot fabrikanten als C-battery. Om van de talloze start-ups maar te zwijgen. 

Elke klant brengt unieke situaties en communicatie-uitdagingen met zich mee, wat elke werkdag anders maakt. Mediakansen komen niet zomaar voorbij gelopen, dat heb ik nu wel geleerd. Je moet ze zien, durven grijpen en er creatief mee aan de slag gaan. 

Evoke is voor mij niet enkel een werkplek waar ik me thuis voel, maar ook een omgeving waar ik kan blijven groeien, zowel professioneel als persoonlijk. Want de perspectieven van collega’s en klanten verbreden niet alleen je kijk op communicatie en de media, maar de wereld. En die nieuwsgierigheid van weleer? Die is er nog altijd, maar nu weet ik waar ik ermee naartoe wil.