New Talent Award 2020: inschrijvingen geopend

Awards / News

Creative Belgium heeft de briefings voor de New Talent Award 2020 gelanceerd. De 5de editie van deze wedstrijd wordt, naar goede jaarlijkse gewoonte, georganiseerd in samenwerking met de internationale organisatie D&AD. 19 internationale merken roepen met 19 échte briefingsstudenten en recent afgestudeerden op om de wereld te laten zien wat ze waard zijn. In het kader van haar missie om Belgisch talent te exporteren, betaalt Creative Belgium voor elke inzending voor de New Talent Award de inzending van hetzelfde werk voor de internationale D&AD New Blood wedstrijd. Dit jaar hebben onder andere BBC, Burger King, Durex, Google, Teen Vogue, Lego en Twitter een briefing gelanceerd. Ontdek ze allemaal op https://www.creativebelgium.be/new-talent-award#page-block-block-146.

Ook dit jaar stellen leden van Creative Belgium zich ter beschikking om de studenten te begeleiden om het beste uit zichzelf te halen. Studenten krijgen de kans een eerste praktijkervaring op te doen op basis van echte briefings voor echte merken, onder begeleiding van een creatief uit de sector. Dit jaar zijn de mentors Antoinette Ribas (Ogilvy & Social.Lab), Arnaud Pitz (BBDO), Dennis Vandewalle & Dries De bruyn (LDV United), Diederik Jeangout (FamousGrey), Frédéric Delouvroy & Michiel Baeten (mortierbrigade), Geoffrey Masse & Nicolas Mouquet (mortierbrigade), Johan Roelandt & Koen Van Deun (De Vloer), Laurence Vandeputte & Philippe Dorval (Publicis), Manuel Ostyn & Pieter Staes (Wunderman Thompson Antwerp), Naïm Baddich (DDB), Philippe De Ceuster (mortierbrigade), Philippe Fass (Happiness), Roxane Schneider (Happiness), Sam De Win (Prophets), Seb De Roover (Trouble) en Werner Van Reck (Havas).

De D&AD New Blood wedstrijd heeft jaarlijks meer dan 5000 inzendingen en sinds de start van de samenwerking heeft België al elk jaar een winnend team gehad in London. Afgelopen editie waren dat Ophélie Blockmans & Victor Peigneur van ESA St Luc Brussel, die in juli 2019 een graphite D&AD Pencil in ontvangst mochten nemen voor hun werk op een briefing van Heinz tijdens de D&AD New Blood Awards ceremonie in London. Creative Belgium is verder blij om te zien dat de New Talent Award is uitgegroeid tot een vaste waarde voor studenten en dat scholen – zoals onder andere Sint Lucas Gent, Sint Lucas Antwerpen, ESA St Luc Brussel & ESA St Luc Doornik - de wedstrijd officieel opnemen in hun lessenprogramma.

Creative Belgium is verder ook blij om IP Belgium te verwelkomen als partner voor de New Talent Award 2020. Alle info over deelname aan de New Talent Award, van briefings & beschikbare mentors tot deadlines, kan je hier vinden: https://www.creativebelgium.be/new-talent-award.

page1image23024page1image23184