Na een heftige opstartperiode, met stijle klim in cijfers, journalistieke projecten en groei op sociale media, begint deze zomer een nieuwe testfase voor Newsmonkey: de eerste artikels in het Frans. Niet onlogisch, aangezien veel adverteerders graag adverteren in het Nederlands en in het Frans. "We willen tijdens de zomerperiode de temperatuur van het water eens testen in Franstalig België," zegt managing director Patrick Van Waeyenberge. Net zoals in Vlaanderen hebben de meeste traditionele nieuwssites in Franstalig België een oudere doelgroep, zegt hij: "Momenteel is er geen enkele nieuwssite die zich specifiek richt tot de doelgroep van 18- tot 34-jarigen. We kregen de voorbije maanden vaak de vraag van adverteerders voor een Franstalige tegenhanger, aangezien er in Franstalig België geen echt aanbod is in native advertising. Vandaar dat we gedurende twee maanden willen uittesten of er daar ook een markt bestaat voor een site zoals newsmonkey.be”. In deze testfase zal newsmonkey in het Frans op artikelbasis werken: het gaat niet om een volledig nieuwsaanbod, veeleer om het uitproberen van virale artikels. "Aan het eind van de zomer maken we onze evaluatie. Het is altijd de bedoeling geweest om verder te springen dan onze huidige, puur Vlaamse basis," zegt Van Waeyenberge.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]