Nicolas Borgis Managing Director van Emakina.FR

borgisjpg-333567

Communication / News / People

borgisjpg-333567

Manuel Diaz, voorzitter van Emakina.FR, heeft Nicolas Borgis benoemd tot nieuwe managing director van het bedrijf. Hij zal werken onder leiding van Manuel Diaz, die voorzitter blijft van Emakina.FR en nieuwe verantwoordelijkheden opneemt bij de internationale ontwikkeling van Emakina Group. Voordat hij bij Emakina startte, was Nicolas Borgis Director of Operations bij eYeka, wereldwijd marktleider in crowdsourcing voor marketingteams, onderzoek en innovatie van grote merken. Hij was er vooral verantwoordelijk voor de productstrategie, operaties en bedrijfsontwikkeling van bedrijven die actief zijn in luxeproducten en consulting.

Nicolas Borgis behaalde een Master of Science aan het gerenommeerde Telecom ParisTech en een MBA aan INSEAD. Hij begon zijn carrière in 1996 bij Netscape Communications. Na diverse functies in pre-sales in Frankrijk voor telecomoperatoren en de publieke sector, trad hij toe tot het pan-Europees strategisch verkoopteam, waarmee hij grote contracten in het Midden-Oosten binnenhaalde. In 2000 werd hij strategisch consultant voor de Boston Consulting Group. Vanuit Parijs werkte hij in heel Europa voor telecom-, internet- en mediaklanten. In 2004 ging hij bij Microsoft Frankrijk aan de slag  als marketingmanager voor de publieke sector. Twee jaar later was hij er verantwoordelijk voor de bedrijfsontwikkeling van het ecosysteem van Microsoft. Hij leidde er de programma's en diensten voor architecten van de internetwereld in opdracht van grote reclamegroepen an kleinere digitale agentschappen. Hij ontwikkelde IDEES de Design, een project ter bevordering van expertise in digitaal design dat talentvolle starters op dit gebied hielp. In 2008 ging hij naar FastBooking, een pionier in online marketing voor horecabedrijven. Hij creëerde hun Products & Services-afdeling en werkte aan systemen waarmee hoteliers hun diensten rechtstreeks kunnen verkopen via hun website. FastBooking werd overgenomen door Accor, om zo zijn digitale transformatie mee te begeleiden.

"In een wereld waar digitaal alomtegenwoordig is, blijft de paradox dat emotie voor merken de enige manier is om een blijvende voorkeur te creëren," zegt Nicolas Borgis, de nieuwe Managing Director van Emakina France. "Technologie, zelfs complexe, moet haar plaats innemen op de achtergrond, om de ervaringen van klanten en medewerkers vanzelfsprekend te maken. Ik ben ervan overtuigd Emakina uniek is geplaatst om dit te doen, en ik ben enthousiast om me aan te sluiten bij deze getalenteerde en eclectische organisatie."