Niels Famaey volgt Jos Grobben op bij RMG

News / People

Op 27 september 2021 wordt Niels Famaey (48) de nieuwe uitgever van de news- en businessmerken van Roularta Media Group (RMG). Hij volgt Jos Grobben op, die met pensioen gaat.

Jos Grobben

Al decennialang is Roularta Media Group gekend voor haar kwaliteitsvolle news- en businesstitels, zoals Knack, Le Vif, Trends, Trends-Tendances, Sport Voetbal/Foot magazine, … Voor deze merken ontplooit RMG voortdurend redactionele initiatieven. De laatste jaren besteedt RMG veel aandacht aan hun digitale transformatie. Het is de taak van de uitgever van de news- en businessmerken om een planmatige visie op de innovatie van content, de redactionele werking en het aanbod van inhoudelijke formats te ontwikkelen, zowel in print als digitaal en audiovisueel. De komst van Niels Famaeys versterkt nu het leiderschap van de news-en businessmerken. Hij heeft 23 jaar ervaring in diverse sectoren en een achtergrond in zowel (consumer) marketing & communicatie als content publishing. Hij deed onder meer ervaring op bij DPG Media, Microsoft, Proximus en Lannoo Publishers. Momenteel is hij nog managing director van het sports & music marketingbureau Wave. Niels Famaey: “Content, marketing en business development in een veranderende omgeving vormen een rode draad doorheen mijn professionele leven. Ik kijk ernaar uit om met deze expertise, maar ook met de liefde voor papier én het digitale, bij te dragen tot de verdere ontwikkeling en de digitale transformatie van de news- en businessmerken van Roularta Media Group.”