Niels Schillewaert wordt head of solutions InSites Consulting

InSites Consulting, dat zich wil herpositioneren als wereldwijd ‘consumer centricity’ agency, is bezig met de oprichting van een wereldwijd Solutions Office, geleid door Niels Schillewaert.
Na een versnelde groei, zowel organisch (10% gerapporteerd in juni 2021) als niet-organisch (overname van zes bureaus in de voorbije drie jaar), groeit InSites Consulting gestaag verder, met de expliciete ambitie om haar positionering te verbreden van ‘consumer insight’ naar ‘consumer centricity’ agency.
“We willen uitgroeien tot een groep die een tech-enabled consulting propositie aanbiedt en zo uiteindelijk bedrijven helpt om consumer-centric te werken, dus de klant centraal te stellen. We stellen vast dat merken meer consumer-centric willen zijn, maar worstelen met de praktische uitvoering. Ons veelzijdige portfolio van oplossingen helpt de kloof te dichten tussen de empathie, de relevantie en de ervaring van de consument, door middel van onze 'consumer connect'-oplossing, onze collaboratieve community-formats, en ons hedendaagse trackingaanbod,” zegt Niels Schillewaert.
De kersverse afdeling is verantwoordelijk voor de volledige solutions-portefeuille van InSites, met inbegrip van hun eigen technologie en consumentennetwerkcapaciteiten, insight consulting (waarbij insight communities en creative crowdsourcing centraal staan) en strategische transformatie (zoals hun Culture + Trends-propositie).
Onder leiding van Niels Schillewaert – voormalig Esomar-voorzitter en medeoprichter van InSites Consulting, die vroeger ook al de innovatie- en R&D-afdeling van het bureau oprichtte en leidde – ondersteunt het Solutions Office de grotere business bij het verbeteren en stroomlijnen van de kwaliteit en efficiëntie van client deliverables, integreert het nieuwe oplossingen voor elke toekomstige acquisitie en voedt het de innovatieagenda via directe feedback van klanten en de markt, om het geïntegreerde portfolio van het bureau future-proof te maken.
“Innovatie zat altijd al in ons DNA, maar in combinatie met technologie wordt het belangrijker dan ooit. We hebben onze eigen software ontwikkeld voor onze insight communities, voor insight activation en voor consumer empathy. Onlangs begonnen we een dynamische matchmaking tool te bèta-testen, om executives in staat te stellen gemakkelijk in contact te komen met consumenten," zegt Annelies Verhaeghe, Head of Platform Innovation bij InSites Consulting. "Technologie lost de problemen niet op, maar stelt wel de mens in staat om dat te doen. Onze solutions-suite omvat zowel technologische mogelijkheden, als consulting rond consumenteninzichten, en strategische transformatie,” besluit Schillewaert.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]