Nieuw logo voor Corendon

Mogelijke verwarring met het logo van de Spaanse bank La Caixa deed Corendon haar logo in een nieuw jasje steken. Corendon maakte van de gelegenheid gebruik om het logo eigentijdser te maken...
Corendon speelde al langer met het idee om haar logo wat op te frissen. “Eenvoud is de nieuwe trend in logo-land en onze merknaam is inmiddels sterk genoeg om op zichzelf te staan,” zegt Dick Gussen, marketingmanager bij Corendon. Het nieuwe ontwerp is gebaseerd op het huidige logo, maar achter de naam Corendon is een punt geplaatst. “Zo komt onze merknaam nóg sterker naar voren in al onze uitingen."
Daarnaast bracht de Spaanse bank La Caixa het proces in een stroomversnelling. Vorig jaar nam La Caixa namelijk contact op met Corendon betreffende haar logo, omdat de bank vindt dat het Corendon logo te veel gelijkenis vertoont met het beeldmerk van La Caixa. Om juridisch getouwtrek te vermijden, besloot Corendon de wijzigingen aan haar logo door te voeren. De overschakeling naar het nieuwe logo verloopt geleidelijk. Sinds vorige week is het wel al terug te vinden op de Corendon website, banners, nieuwsbrief en sociale media. “Wanneer andere zaken vervangen of bijbesteld moeten worden, passen we het beeldmerk ook meteen aan. De logo’s op onze vliegtuigen worden vernieuwd zodra deze aan onderhoud toe zijn,” laat Gussen nog weten.
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]