Vlaamse minister van Media Sven Gatz, Mediawijs, Vlaamse Nieuwsmedia, WE MEDIA, Media.21, VRT en VIAA slaan de handen in elkaar voor een nieuwe editie van Nieuws in de Klas. Gatz trekt voor het project 1.044.000 euro uit, dat is 10.000 euro meer dan vorig jaar, voor extra promotie van het project.
Werken aan nieuws- en informatiegeletterdheid bij jongeren is belangrijk. Met Nieuws in de Klas zetten de mediabedrijven hier op verschillende manieren op in. Vanaf dit schooljaar is er ook een nieuwe website. Leerkrachten vinden er kant en klaar lesmateriaal, themadossiers, audiovisuele content en kunnen er ook kranten en magazines aanvragen. Met andere woorden: een tornado aan nieuws, maar dan netjes gebundeld in één pakket. Tot op de drempel van het klaslokaal van elke leerkracht vanaf derde graad lager onderwijs.
Leerkrachten kunnen vanaf vandaag aan de slag met het aanbod van Nieuws in de Klas en vanaf woensdag 3 oktober een aanvraag indienen voor papieren kranten en magazines. Het project is ondertussen al aan zijn 16de editie toe en elk jaar blijft de vraag groot. Vorig schooljaar bereikte het project 6892 klassen, dat is goed voor een bereik van van zo’n 155.850 leerlingen in Vlaanderen en Brussel. Hoewel elk jaar meer klassen worden bereikt, willen de media dit schooljaar extra inzetten op het bereiken van nieuwe scholen en andere doelgroepen.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]