Op 3 mei worden de kaarten van het Franstalige televisielandschap in ons land door elkaar geschud. Die dag herschikt Be Tv, dat de fakkel van Canal+ Belgique overnam in 2004, haar aanbod. Ze vernieuwt zowel haar inhoudelijk beleid als haar tarievenpolitiek. “In tegenstelling tot wat je zou denken, beleeft de premium televisie geen moeilijke maar net voorspoedige tijden,” zegt Nicolas Marchand, commercieel directeur van VOO. “Er is meer en meer sprake van kwalitatieve content en van lof daarover. Dat is een goede zaak voor de koopman die ik nu eenmaal ben. Het maakt de zaak aantrekkelijker. Netflix, dat in het begin als een bedreiging werd gezien, geeft zin om kwaliteitsinhoud te bekijken. Dat is goed voor de betaaltelevisie over het algemeen.”
Het nieuwe sportaanbod zal zich ontplooien onder de vleugels van VOO. “Door de sport via VOO in plaats van Be Tv te commercialiseren, bereiken we een grotere groep mensen,” licht Nicolas Marchand toe. Die groep is goed voor meer dan 1,4 miljoen aangesloten huishoudens. Nicolas Marchand vat het aanbod samen: “Onder het aanbod van VOO Sport verzamelen we eerst en vooral vijf zenders die zich toespitsen op de Belgische competitie, van voetbal over hockey tot basket. Via VOO Sport World bundelen we de rest van het sportaanbod: Premier League, ATP World Tour 500, Super Bowl, golftoernooien en dies meer. Dat laatste aanbod bestaat meer bepaald uit drie bestaande kanalen van Be Tv plus twee kanalen van Eleven."
BeTv wordt BeAddict en laat zijn sportluik over aan VOO. “Vanwege de overvloed aan content spreekt het voor zich dat fictie en sport ontkoppeld worden,” preciseert Nicolas Marchand. Het doel is om meer content voor de twee aan te bieden. BeAddict heeft overigens een preferentiepartnership met HBO ondertekend.
Aantrekkelijke tarieven moeten de inhoudelijke vernieuwingen promoten. Be Tv kost nu 42,50 euro maar BeAddict zal 24,99 euro per maand kosten. Die prijs is inderdaad nog altijd hoger dan die van Netflix – dat tien euro per maand kost – maar het aanbod is wél premium én exclusief. De vijf kanalen van VOO Sport worden aangeboden voor 14,90 euro per maand, terwijl de prijzen van de abonnementen voor VOO Sport aangepast worden aan de abonnementsformule: Toudoo, Wahoo en Tatoo.
Een lanceringscampagne van Air zal de vernieuwingen vanaf begin mei ondersteunen.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]