Nieuwe Gerety Awards gaan voluit voor diversiteit

Awards / Crea / News

Gerety logo 2"Heeft de wereld echt nog een andere awardshow nodig? Neen. De wereld heeft echt een nieuw soort awardshow nodig." Zeg dat Joe Brooks en Lucía Ongay het gezegd hebben. Dit duo, voorheen actief bij de Epica Awards, vindt dat in een tijd waarin de reclame-industrie probeert om zichzelf te herdefiniëren, awardsherschikkingen ook hun rol moeten herdefiniëren. Dat is meteen de filosofie achter de Gerety Awards. De Gerety Awards is een opstap naar een wereldwijd platform voor talent en initiatieven die diversiteit in de creatieve industrie voorstaan. Onder de juryleden bevinden zich ervaren bureau- en merkleiders uit de hele wereld. Executive jury-sessies vinden plaats in Londen, Hamburg, New York, Mumbai, Parijs, São Paulo, Stockholm, Beiroet, Amsterdam en Sydney. De jury bestaat alvast uit Rosie Arnold, voormalig CCO AMV BBDO, Susan Credle, Global CCO FCB, Nunu Ntshingila, regionaal directeur Facebook Afrika en Merlee Cruz-Jayme, 'Chairmom' en Chief Creative Officer Dentsu Jayme Syfu.

Lucia Ongay  & Joe Books

Lucia Ongay & Joe Books


Joe Brooks en Lucía Ongay hebben samen meer dan 20 jaar ervaring in het werken voor reclameprijzen en zijn van mening dat het tijd is om iets anders te doen: "Toen we voor het eerst in gesprek gingen met belangrijke marktleiders over onze ideeën voor de Gerety Awards, waren we verrast door de passie en het enthousiasme over dit concept. Dit overtuigde ons ervan dat wat de industrie nu nodig heeft een nieuw soort awardshow is."
Het winnen van een Gerety staat voor de hoogste creatieve standaarden. Naarmate de tijden veranderen, moet ook de benadering van creativiteit veranderen. De jury zal herdefiniëren wat traditioneel gezien wordt als 'normaal' voor de reclame-industrie, zeggen Brooks en Ongay. De awards zijn genoemd naar Frances Gerety, de copywriter van de slogan 'A diamond is forever'. De Gerety Awards erkennen wereldwijd talent, mentoren en bondgenoten binnen de reclame - de mensen die de standaard bepalen en verfijnen waaraan reclame moet voldoen. Met deze inzet zorgt Gerety Awards ervoor dat de reclame op de juiste wijze wordt afgerekend en voldoet aan de normen die klanten verwachten. Een awardshow moet een focusgroep van reclame op zijn best zijn; wat is een betere focusgroep dan de Gerety Jury? Meer informatie vindt u op www.geretyawards.com.