Nieuwe huisstijl voor Eén: Eén voor iedereen!

Vanaf 2 september pakt Eén uit met zijn nieuwe televisieseizoen. De grootste zender brengt naar eigen zeggen "topfictie, verrassende nieuwe programma’s en straffe terugkomers". Nieuw is Durf te vragen, waarin Siska Schoeters een groep mensen waar we stiekem veel over willen weten, gedurfde vragen onder de neus schuift. De combinatie van Donderen in Keulen, de nieuwe quiz met Sven de Leijer, en de fictiereeks Grenslanders met Koen De Bouw zorgt voor een sterke zondagavond. De weekavonden worden dan weer goed afgesloten door een gloednieuwe talkshow met Danira Boukhriss Terkessidis. Later dit najaar is het nog uitkijken naar het nieuwe Kamp Waes en topfictie met De twaalf. Met dit breed en vernieuwend aanbod is Eén er ook dit najaar voor jong en oud. Om iedereen de kans te geven het aanbod van Eén te ontdekken, blijft het net daarom inzetten op nieuwe mogelijkheden om te kijken. Bovendien ziet Eén er vanaf 2 september helemaal anders uit met een volledig nieuwe huisstijl.
Het net bereikte het afgelopen voorjaar 68.5% van de Vlamingen op weekbasis, oftewel 4.143.336 Vlamingen. Door zo’n grote groep te bereiken, slaagt Eén erin om er voor jong en oud te zijn. Sommige programma’s doen het extra goed bij de jonge doelgroep (18-44 jaar): fictie zoals Undercover of Over water en programma’s als De columbus, Down the road en Reizen Waes. Het marktaandeel van Eén was dit voorjaar stabiel met 33,3% tegenover 33,8% vorig jaar (januari tem mei; live+7; 4+; prime time).
Verrassen met nieuwe formats
Afgelopen jaar bracht Eén verschillende gesmaakte reeksen, zoals Factcheckers en Undercover, die wegens succes op nieuwe seizoenen kunnen rekenen. Daarnaast bracht het net enkele bijzondere programma’s zoals het volledig nieuwe format van de fictiereeks Dertigers. Dit najaar beloven onder andere het verrassende Durf te vragen en Kamp Waes voor heel wat gesprekken in de huiskamers te zorgen, en zorgt Merci voor de muziek voor de nodige ontspanning. Danira Boukhriss Terkessidis gaat in de gloednieuwe talkshow met een frisse blik in op de actualiteit van de dag. Eén is heel trots op zijn fictiereeksen en wil die programma’s aanbieden op verschillende manieren, zodat kijkers ze kunnen consumeren waar en wanneer ze willen. Het merk deed dit afgelopen voorjaar al succesvol met onder andere Dertigers. De reeks was zowel lineair op antenne als via Eén op VRT NU een schot in de roos, en bereikte een ander publiek naargelang het platform. Dit najaar zullen de nieuwe fictiereeksen Geub, Grenslanders en De twaalf meteen na de eerste uitzending op televisie integraal beschikbaar zijn via Eén op VRT NU, tot 30 dagen na de laatste uitzending op televisie.
Meer dan televisie
Tot slot zette Eén in op extra beleving, en blijft het dat dit najaar ook doen. Eén is namelijk meer dan enkel televisieprogramma’s en connecteert ook daarbuiten met de Vlaming via extra online content en evenementen die moeiteloos een grote groep aanspreken. Zo bracht het merk voor Moederdag en Vaderdag korte portretten van zes bekende ouders met hun kroost, die enkel online te bekijken waren. Ook was de fotoactie rond #steunkousen van Down the road, zowel online als in real life een ongezien succes. De Vlaming ging massaal in op de oproep van Eén en deelde op Werelddownsyndroomdag via sociale media een foto van zijn twee verschillende kousen. Dit najaar zet Eén nog verder in op deze vernieuwing, om zo een breed merk te blijven dat er voor iedereen is. Dat doet het net met programma’s als Durf te vragen, Kamp Waes en Donderen in Keulen. Met de vele online acties en de mogelijkheid om fictiereeksen integraal via VRT NU te bekijken, speelt Eén in op de veranderende context van vandaag. Het net krijgt dit najaar ook een volledig nieuwe styling.
Investeren in de vaste waarden
Afgelopen voorjaar maakten de vaste waarden van Eén heel wat los bij de Vlaming. Zo wilde niemand een aflevering van het spannende ‘Homo universalis’ in Iedereen beroemd missen, en werden de lotgevallen van de Leuvense studenten in ‘Op kot’ met veel interesse gevolgd. Die vaste waarden blijven belangrijk voor Eén, daarom investeert het net er ook dit najaar in. Deze sterkhouders worden in een nieuw jasje gestoken: zo staat Jeroen Meus vanaf september in een gloednieuwe keuken voor Dagelijkse kost, krijgt Blokken een nieuw decor, verrast Iedereen beroemd met een heleboel frisse rubrieken, en heeft Thuis een nieuwe generiek en introsong. Ook pakt Eén uit met een gloednieuwe talkshow met Danira Boukhriss Terkessidis. In een veranderend medialandschap moet Eén niet enkel vernieuwen op vlak van programma’s, maar is het ook belangrijk dat de huisstijl van het net evolueert. Vanaf 2 september zit Eén daarom volledig in het nieuw. De nieuwe look van Eén is toepasbaar op alle platformen, zowel op televisie als online. "De sterkte van Eén zijn de programma’s met warme en herkenbare verhalen van hier. Het krachtige nieuwe logo zet deze programma’s extra in de verf en laat de beelden spreken," zo luidt het aan de Reyerslaan.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]