Nieuwe look voor Captain Iglo

Crea / Design / Marketing / News

Iglo 2018De meeste Belgen kennen het gezicht van Captain Iglo, een vaste waarde in de reclamewereld. Dit reclame-icoon, dat onlosmakelijk verbonden is met de bekende Fish Sticks van het merk Iglo, onderging begin dit jaar een grondige make-over. Een eigentijdse, moderne versie van Captain Iglo vaart vanaf deze maand op de golven van onze schermen.
Iglo 2018-2

Captain Iglo, de iconische kapitein met de witte baard, zag het levenslicht in 1967. De oude zeeman (en de Fish Sticks van het Belgische merk Iglo) veroverde snel een plaatsje in het hart van de consumenten en in de hall of fame van de tijdloze reclamefiguren. De Captain onderging nu een grondige make-over: alleen zijn iconische baard blijft. Zijn nieuw, modern pak bevat niettemin nog altijd tal van knipogen naar zijn zeemansleven, zoals zijn marineblauwe jas en zijn pet, waarop subtiel een anker is aangebracht. Zo treedt de Captain een nieuw tijdperk binnen. Deze sterke kapitein, die ondertussen grootvader is geworden, staat aan het roer van een schip, maar wordt vakkundig geholpen door zijn zowel vrouwelijke als mannelijke bemanning.Captain Iglo heeft nog steeds als missie zoveel mogelijk mensen de voordelen van vis te laten ontdekken. Vis is rijk aan voedingsstoffen en draagt bij tot een evenwichtige voeding, zodat het hele gezin gezond eet. Als een echte, zichzelf respecterende zeeman stelt de Captain alles in het werk om de zee te beschermen en ervoor te zorgen dat de visbestanden op een duurzaam niveau blijven. Daartoe werkt de Captain samen met het label Marine Stewardship Council (MSC), dat garandeert dat de visserijen goed worden beheerd en duurzaam zijn.Koers naar een nieuw imago
De nieuwe reclame - waarachter de bureaus Grey London (strategie en creatie) en Hogarth (productie) schuilgaan - vormt een koerswijziging tegenover de vorige televisiecampagnes van het merk, want ze laat een authentieker gezicht van de Captain zien. In de reclamespots neemt de Captain de tijd om te genieten van de gewone dingen in het leven. Zo beleeft hij een mooie dag met zijn kleinzoon of ontspant hij zich na een lange dag met zijn bemanning bij een zonsondergang.Iglo 2018-3
De nieuwe Captain wordt gespeeld door acteur Riccardo Acerbi. Hij werd geselecteerd na een casting waarin hij overtuigde dankzij zijn look die perfect aansluit bij het merk. “Het is een echte eer zo’n iconische rol te mogen spelen,” zegt Acerbi. “Ik vind het spannend dat ik het al zo gewaardeerde en goedgevestigde personage een ander, moderner perspectief kan geven.” De vis wordt ook in een eenvoudiger setting voorgesteld om te focussen op de authenticiteit en eenvoud van de ingrediënten: 100% visfilet in goudgeel krokant korstje. Deze nieuwe look wordt ook vertaald naar het bord van de consumenten: In 2018 zal het recept van de Fish Sticks vernieuwd worden zodat ze nog lekkerder zullen zijn. Ives Depoortere, general manager van Iglo Belgium: “Deze nieuwe campagne is een spannende verandering voor Iglo die de solide en consistente groei van de afgelopen jaren zal versterken. Met deze eigentijdse Captain kan de groep, die momenteel marktleider is, zich echt op een nieuw tijdperk storten. In een almaar luidruchtiger wereld staat hij voor een moment van rust en kalmte. Deze campagne laat ook onze vis in al zijn glorie zien: simpel en lekker.”Deze nieuwe multichannel campagne wordt gelanceerd op televisie, via online spots en op de sociale media.https://www.youtube.com/watch?v=mEB5ZRhQmS0

Credits

  • Strategy/creation: Grey London
  • Production: Hogarth