Nieuwe Q-app triggert 327.000 Vlamingen

Q mist zijn aftrap niet. Begin september lanceerde Medialaan de nieuwe Q-app, die tv en radio samenbrengt. Zo luistert u radio en kijkt u tv in één en dezelfde app. En deze vernieuwing was een groot succes: 327.000 kijken en luisteren mobiel naar beste muziek, series, films en voetbal. De nieuwe applicatie kan gedownload worden via de App Store en Google Play.
De vernieuwing in september triggerde heel wat Qmusic-luisteraars en Q2-kijkers om de app te downloaden. De afgelopen twee maanden waren er dubbel zoveel downloads dan vorig jaar in dezelfde periode. In totaal hebben nu 327.000 personen de Q-app op hun smartphone, tablet of Apple Watch staan. Ook het aantal gebruikers is toegenomen in vergelijking met vorig jaar: 80.000 gebruikers of een stijging van maar liefst 18%. De afgelopen twee maanden waren er ook meer dan 20 miljoen schermweergaves, dat is bijna 20 keer zo veel als vorig jaar! De Rock 100 van Qmusic met onder andere een digitaal Q-Rock radiostation en de live uitzendingen van de Champions League zorgden voor een piek in deze cijfers.
De app bestaat uit drie delen: Q2, Qmusic en You. In het Q2-gedeelte kan u de Q2-programmatie terugvinden en, naast live naar Q2 kijken, ook bijna alle programma's tot een week na uitzending (her)bekijken. En als uw favoriete programma al bezig is, kan u snel even terugspoelen naar het begin van het programma. Vooral de Champions League scoort in de Q-app: in oktober was voetbal goed voor 38% van alle bekeken video’s. Maar ook series werden in oktober vaak bekeken: bijna 20% was afkomstig van Quantico.
In het Qmusic-deel kan u nog altijd live de radio-uitzending volgen, gratis berichtjes sturen, zien welke artiesten er gedraaid worden. Zo werd de Qmusic livestream de voorbije twee maanden meer dan 640.000 keer opgestart. Maar u kan ook opstaan en gaan slapen met Qmusic, want de Q-app heeft nu een wekker en een sluimerfunctie. En die wekker werd vanaf de lancering tot nu meer dan 90.000 keer gebruikt.
In het You-gedeelte vindt u berichten die speciaal voor de gebruiker werden samengesteld: nieuwe Q-acties, toffe quotes uit programma's, verkeers- en weerinfo, tweets en nog zoveel meer! Vooral de verkeersinformatie werd regelmatig geraadpleegd: 16% van de schermweergaves zijn hiervan afkomstig.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]