Nieuwe tandem voor creatie en strategie bij Ketchum Brussels

News / People

Ketchum Brussels versterkt haar creatieve competenties met de benoeming van Meisoon Nasralla tot creative lead. Zij zal in haar nieuwe rol nauw samenwerken met Barbara De Laet, strategic planning & insight lead bij Ketchum Brussels. Samen staat het creatieve en strategische duo voor ‘empathy + intelligence’, de merkbelofte van het communicatieadviesbureau.

Nasralla zal een creatief team van zeven personen leiden dat klanten de volledige waaier van creatieve diensten aanbiedt: van ideegeneratie en conceptontwikkeling tot copy, design en contentcreatie. Met een in-house designstudio en toegang tot audiovisuele productiefaciliteiten krijgt ze de taak om ‘earned-first’ creatieve oplossingen af te leveren die impact genereren voor klanten.

"Creatieve ideeën kunnen niet ademen als ze niet het kloppende hart van strategisch inzicht in zich dragen," zegt Nasralla. "Het tempo waarin media, content en kanalen zich ontwikkelen, gekoppeld aan een publiek dat uitgekeken raakt op traditionele push-boodschappen, betekent dat we nieuwe en verfrissende manieren moeten vinden om de aandacht van dat publiek – en hun tijd – te verdienen. Het is mijn overtuiging dat enkel creatieve ideeën gebaseerd op een menselijk inzicht, ingebed in cultuur, tot meeslepende verhalen en conversaties leiden."

Met meer dan 18 jaar ervaring in internationale communicatie, aan klant- en bureauzijde, heeft Meisoon Nasralla ook ervaring in journalistiek, radioproductie en multimediale storytelling. Barbara De Laet, strategic planning & insight lead, heeft meer dan 20 jaar ervaring in merkpositionering, communicatie-efficiëntie en insight-verwerving. De Laet ging in 2021 aan de slag bij Ketchum om er de competenties voor strategische planning, onderzoek en analytics te versterken. Daarvoor bouwt ze op de gepatenteerde tools van het internationale bureau, waaronder omniearnedID. Zowel internationaal als Belgisch, vertegenwoordigt het duo beide kanten van Ketchums klantenportfolio in Brussel. Hun diverse achtergronden zijn een motor voor creativiteit en innovatie.

"Het is geweldig om de magie te zien die ontstaat wanneer Meisoon en Barbara samenkomen," zegt Jeroen Fermie, managing director Ketchum Brussels. "Barbara brengt insight-denken gebaseerd op onderzoek en een diep begrip van merken door haar achtergrond in reclamebureaus. De combinatie met Meisoons ervaring als journalist en haar talent om deze insights te vertalen in ideeën en content die boeien, zorgt ervoor dat Ketchum zich bevestigt als een geïntegreerd communicatiebureau met ‘earned at the core’."