Nieuwe wind bij creatieve top Publicis Groupe België: Jan Dejonghe treedt toe als executive creative director

News / People

Publicis Groupe België verwelkomt Jan “Jean” Dejonghe als executive creative director. Met zijn indrukwekkende staat van dienst en creatieve visie zal Dejonghe een cruciale rol spelen in het verder versterken van de creatieve capaciteiten van het agency.

Jan Dejonghe brengt meer dan 30 jaar ervaring mee in de reclame- en communicatiesector. Hij heeft een sterke reputatie opgebouwd door baanbrekende campagnes te ontwikkelen voor toonaangevende merken. Zijn laatste stop was als creatief directeur bij VTM, waar hij de laatste twee jaar VTM Creative mee op de kaart heeft gezet.

“De komst van Jan Dejonghe markeert een spannend nieuw hoofdstuk voor ons,” zegt Davy Caluwaerts, CEO van Publicis Groupe België. “We waren meteen onder de indruk van Jan’s innovatieve, menselijke benadering en diepgaande begrip van de huidige markttrends en zijn ervan overtuigd dat hij de ideale match voor ons creatieve aanbod is, waarbij we volop inzetten op meer lokale culturele relevantie.”

In zijn nieuwe rol zal Dejonghe verantwoordelijk zijn voor het leiden en samenbrengen van alle creative experiences binnen Publicis Groupe België. Dit omvat creatie, design, content, influencer marketing en PR. Door de muren tussen deze disciplines volledig te slopen, kan het agency een geïntegreerde oplossing bieden voor klanten en doelgroepen op zowel nationaal, als internationaal niveau.

“People-obsessed, is wat het DNA van Publicis Groupe België samenvat. Alles wat het agency doet, vertrekt vanuit een fascinatie voor mensen: of het nu gaat om consumenten, merken of talent. Zodra ik meer over die visie hoorde, was ik snel overtuigd om weer de overstap naar “de reclame” te maken. Mijn extra ervaring als creatief directeur bij VTM Creative zal me zeker helpen in wat mij vooral interesseert: onmiddellijke en betekenisvolle impact hebben op een zo breed mogelijk publiek. Ik keer niet alleen terug naar de vertrouwde wereld van de reclame, maar ik krijg ook de kans om samen te werken met tal van getalenteerde, vertrouwde gezichten,” zo sluit Dejonghe af.