Nieuwe WPP Campus geeft Brusselse jeugd creatieve kansen

Crea / News

Deze zomer wordt de Victoria Tower in hartje Brussel ingehuldigd. De gerenoveerde toren aan de voet van de Botanische tuinen wordt een kruispunt van talent en creativiteit. WPP en 13 dochterbedrijven, met daarbij FamousGrey, Wunderman Thompson, Ogilvy.SocialLab, GroupM,… worden gehuisvest in een vernieuwde campus.   

Jonge creatieve Brusselaars worden uitgenodigd om een uniek design te bedenken voor een 30 meter lange muur van maar liefst 134 m2. DJ Lefto, oer-Brusselaar, zal het jong creatief geweld uit de hoofdstad uitnodigen om de muur te pimpen. Moederbedrijf WPP looft, bovenop de productiekosten, 5.000 euro uit aan de winnaar(s) van de wedstrijd. DJ Lefto: ‘Ik werd gecontacteerd door WPP met de vraag hen te connecteren met jonge, artiestieke Brusselaars. Ik ben hierin direct meegestapt, als trotse Brusselaar myself, ben ik me meer dan bewust van de creativiteit die hier rondloopt. Dat Brussels talent mag zich nu inzetten om een gigantische muur gepast aan te kleden.”

Het gekozen thema - ‘Extraordinary Everyday’ – sluit goed aan bij het opzet van de  WPP kunstwedstrijd. “Brussel is een complexe stad en inspireert voortdurend. De Brusselse jeugd beleeft dat elke dag weer en is het best geplaatst om dit te vertalen in een uniek kunstwerk,” aldus Gio Canini, country manager WPP Belgium.

Geïnteresseerden kunnen hier terecht voor meer informatie en krijgen tot 16 meiom een concept in te dienen door hun design te e-mailen naar: delphine.geyskens@wpp.com.

De winnaar wordt verkozen door een 5 koppige jury, onder leiding van DJ Lefto. Hij kan rekenen op de inbreng van Gio Canini – country manager WPP, Peter Ampe – Creatief directeur FamousGrey, Irène Rossi – organisatrice Couleur Café, en Lydia Desloover, schepen van Sint-Joost-ten-Node.