Nieuwsblad en FamousGrey gaan op zoek naar andere* podcastideeën

Crea / News

Nieuwsblad lanceert De Grote PodCasting. Een wedstrijd voor creatief podcasttalent. Wie een gespecialiseerde jury kan overtuigen kan z’n eigen podcast winnen, uitgewerkt door de audio-redactie van het Nieuwsblad en de experts van House of Media. FamousGrey snuisterde figuurlijk al eens in de eerste inzendingen. En trof daar enkele opvallende podcastconcepten aan zoals “Wat moet er op uwe sandwich?” en “Mindfulness voor Brugge-supporters.” De vraag is wie nu wél de finale haalt.

Podcasts in Vlaanderen worden met de dag populairder. Alleen zijn het vaak dezelfde onderwerpen die terugkomen. Het Nieuwsblad wil daarom mensen met een vernieuwend idee of interessant onderwerp een duwtje in de rug geven om hun concept te verwezenlijken. De Grote PodCasting wordt een wedstrijd voor creatief podcasttalent. Wie z’n eigen podcast wil winnen, kan z’n idee met korte demo bezorgen via nieuwsblad.be/podcasting. Een professionele jury zal beslissen welke podcast werkelijkheid zal worden. Het Nieuwsblad en House of Media zorgen daarbij voor de uitwerking en distributie.

FamousGrey lanceerde hiervoor een campagne die mensen oproept om eindelijk hun ideeën uit de kast te halen. En ze, samen met het Nieuwsblad, te verwezenlijken. Hoe? Door hen al enkele inspirerende eerste inzendingen* mee te geven. Of beter gezegd. Enkele opvallende. Zoals ‘Mindfulness voor Brugge supporters’, ‘Een roadtrip langs de kindvriendelijkste baanrestaurants in Oost-Europa’, ‘Racagnac-recencies’ en ‘Wat moet er op uwe Sandwich?’. Voor de video werd een jongedame gevonden die uren kan doorbomen over haar zeldzame navelpluisjesverzameling. Voor deze oproepcampagne worden naast de TVC, online video, cinemaspot en radiospots ook nog bannering, printadvertenties, e-mailing en OOH ingeschakeld.

(*deze eerste inzendingen haalden de selectie jammer genoeg niet)

https://soundcloud.com/famousbrussels/nieuwsblad-de-grote-4?utm_source=clipboard&utm_campaign=wtshare&utm_medium=widget&utm_content=https%253A%252F%252Fsoundcloud.com%252Ffamousbrussels%252Fnieuwsblad-de-grote-4

https://soundcloud.com/famousbrussels/nieuwsblad-de-grote-3?utm_source=clipboard&utm_campaign=wtshare&utm_medium=widget&utm_content=https%253A%252F%252Fsoundcloud.com%252Ffamousbrussels%252Fnieuwsblad-de-grote-3

https://soundcloud.com/famousbrussels/nieuwsblad-de-grote-2?utm_source=clipboard&utm_campaign=wtshare&utm_medium=widget&utm_content=https%253A%252F%252Fsoundcloud.com%252Ffamousbrussels%252Fnieuwsblad-de-grote-2

https://soundcloud.com/famousbrussels/nieuwsblad-de-grote-1?utm_source=clipboard&utm_campaign=wtshare&utm_medium=widget&utm_content=https%253A%252F%252Fsoundcloud.com%252Ffamousbrussels%252Fnieuwsblad-de-grote-1

https://soundcloud.com/famousbrussels/nieuwsblad-de-grote-podcasting?utm_source=clipboard&utm_campaign=wtshare&utm_medium=widget&utm_content=https%253A%252F%252Fsoundcloud.com%252Ffamousbrussels%252Fnieuwsblad-de-grote-podcasting

Stuk voor stuk, zeer valabele inzendingen, maar misschien toch iets te niche... Binnenkort zullen we weten of de kandidaten beter kunnen.

Credits

Client: Nieuwsblad

Client contacts: Kristof Saerens, Liesbet Brigou

Agency: FamousGrey

Excecutive CD: Peter Ampe

Creative Team: Kenn Van Lijsebeth, John Benois

Copywriter: Kenn Van Lijsebeth

Account Director: Jef Leysen

Account Manager: Marie Van Den Einde

Strategic Planner: Aze Van Coillie, Britt Decraen

Digital Strategist: Wies Dickens

Graphic designer: Elsa Gervais

Head of Production: Myriam Maes

Agency Producer: Birgit D’hont

Film Production Company: Landvogel

Executive Producer : Yannick Verdonck

Producer : Amélie Van Campen

Production Assistant:Sarah Rastelli

Director & Photographer: Ines Vansteenkiste-Muylle

DOP: Arno Weijdema

Gaffer: Rayan Imoula

Set dressing: Marieke Van Warmerdam

Sound Engineer: Feras Daouk

Post-production sound: Mathieu Savenay for FamousGrey Productions

Post-Producer: Birgit D’hont

Motion designer: Sven Vanhee, Gilles Desplanque

PR: Famous Relations