Nigel Ooms

New kids in town

Nigel Ooms foto

“Al van jongs af aan wilde ik altijd veel dingen doen, en wel liefst tegelijk. Fast forward 24 jaar later: twee masters op zak (Industriële Productontwikkeling en TEW: Organisatie en Management) en op zoek naar een job. En liefst een toffe.

Niet verassend dat mijn eerste werkervaring een combo-job was: én schoenenontwerper én strategic planner bij Content Cowboys, een rock-‘n-roll agency met focus op social media en in-house ook een sneakermerk (Komrad Invasion). Jackpot! Net van de schoolbanken, nog groen achter de oren maar al onmiddellijk de verantwoordelijkheid over je eigen merk, alsook meebouwen aan andere merken.

Een paar jaar later kreeg ik de kans om opnieuw een #PositionSwitch te doen, deze keer met focus op public relations. OONA, een lifestyle PR agency, zocht iemand om hun social media-departement verder uit te bouwen, alsook iemand die strategisch kon meedenken. Met veel moed - en bitter weinig kennis van PR - ben ik aan de slag gegaan als strategic planner/social media manager. Hier heb ik de vrijheid gekregen om van veel dingen te proeven, letterlijk en figuurlijk. Kort gesteld: veel gezien, veel geleerd, veel cocktails gedronken.

Zo’n zes maanden geleden ben ik begonnen bij TBWA. Een gróót bureau in Brussel. Eentje waar ze mensen zoals mij ‘slashies’ noemen. Mensen die én dit, én dat zijn. Als digital creative/PR expert werkt ik intussen mee aan campagnes voor Novartis, Base, Cécémel, MINI en McDo. Nu maar hopen dat ik ook nog Nederlandstalig/Franstalig word.”