NMBS ontdekt Facebook

sncb facebook

Communication / News

nmbs facebook
Dit weekend breidt de NMBS haar aanwezigheid op de sociale media uit. Zo zullen klanten het Twitter-team voortaan zowel tijdens de week (6 uur – 22 uur) als tijdens het weekend (8 uur – 22 uur) kunnen bereiken. Daarnaast zullen de reizigers ook via Facebook contact kunnen opnemen met de NMBS. Dat is een grote stap: de NMBS wilde de controle niet verliezen over berichtgeving over het treinverkeer in ons land. Met de liberalisering van het spoor op komst zette de NMBS nu toch de stap en de voorbije maanden werden nieuwe medewerkers aangetrokken voor het 'community management'.
Al sinds 24 oktober 2013 is de NMBS actief op het sociaal mediaplatform Twitter. Na 20 maanden hebben @nmbs en @sncb samen al 33.000 volgers, zijn er 335.000 tweets over de NMBS verschenen en heeft het Twitter-team 87.400 antwoorden gegeven op vragen van tweets - één reactie biedt vaak een antwoord op verschillende vragen of opmerkingen. Nu reageert de NMBS dus ook in het weekend en vanaf vandaag kunnen klanten voor het eerst ook contact opnemen met de NMBS op Facebook via www.facebook.com/nmbs en www.facebook.com/sncb. Via Facebook zijn vragen mogelijk die een uitgebreider antwoord vereisen dan wat via Twitter mogelijk is. Bart De Groote, algemeen directeur marketing & sales: “Onze nieuwe commerciële strategie richt zich op een moderne en interactieve communicatie met de klanten. Ook de nieuwe communicatie- en verkoopkanalen maken het voor de NMBS mogelijk om meer jongeren aan te spreken. Een publiek dat we moeten sensibiliseren en binden aan het bedrijf.”