November Five lanceert Spencer

Communication / News

iso800-Spencer-82November Five, het in Antwerpen gevestigde bureau voor digitale innovatie, lanceert Spencer, een spin-off die een digitale assistent voor werknemers ontwikkelde. De tool, die dezelfde naam draagt als het bedrijf, biedt hulp bij een probleem dat vrijwel elke werknemer zal herkennen: voortdurend moeten schakelen tussen verschillende programma's om vrij te nemen, een meeting te plannen of onkostennota’s te maken. Het nieuwe bedrijf mag nu al grote ondernemingen als Telenet, Proximus en DEME tot zijn klanten rekenen.iso800-Spencer-65"De markt voor bedrijfstools is oververzadigd. Bedrijven reageren op de digitale transformatiegolf in de bedrijfswereld door voor elke kleine taak een specifieke technologie te implementeren," zo luidt het bij Spencer. Vakantie boeken? Gebruik deze tool. Onderweg een telefoonnummer opzoeken? Neem deze oplossing. Een PO goedkeuren? Open dit programma. Het resultaat is een complex en gefragmenteerd web van tools, websites en applicaties waar medewerkers zich een weg door moeten banen om hun dagelijkse werkzaamheden te verrichten. Niet alleen is het netwerk gefragmenteerd, ook de gebruikerservaringen zijn vaak om bij te huilen. Uit dit pijnpunt ontstond Spencer. Spencer vergemakkelijkt het leven van werknemers door alle informatie uit diverse bedrijfstools te centraliseren en te synchroniseren in één digitale interface. Doordat de werknemers niet meer hoeven te schakelen tussen de verschillende applicaties, besparen ze tijd en neemt de productiviteit toe. Bovendien is de tool volledig mobiel.iso800-Spencer-89

“Millennials vormen de kern van het moderne personeelsbestand, en zij hebben hoge verwachtingen als het aankomt op digitale interacties. Werknemers verwachten van applicaties op de werkvloer dezelfde gebruikerservaring als van de meest geavanceerde technologieën in hun privéleven. Veel bedrijfstools zijn momenteel echter enorm gecompliceerd en werken daardoor frustraties in de hand: een probleem dat wij wilden oplossen met Spencer," vertelt Tom Vroemans, de oprichter van Spencer. “Wij zien Spencer als Google Now voor grote bedrijven - het verbindt je met alle tools en data die je nodig hebt, op elk gewenst moment.”

“Wij willen een open ecosysteem creëren voor maximale interoperabiliteit met alle bedrijfstools, en elke werknemer een proactieve en intelligente personal assistant aanbieden,” licht Maarten Raemdonck, CEO van Spencer, toe. Spencer werkt samen met Telenet om de oplossing te implementeren voor de 3200 medewerkers van de onderneming. Teams van BASE Company deden eerder al mee aan een pilootproject voor de onderneming door Telenet werd overgenomen. Spencer werd toen enthousiast ontvangen als een manier om de complexe HR-processen te vereenvoudigen. “Spencer helpt ons om bedrijfskritische applicaties te combineren in één gebruiksvriendelijke, mobiele interface. Het resultaat: een meer intuïtieve werkwijze, een verhoogde productiviteit en tevredener medewerkers," vertelt Claudia Poels, Senior VP Human Resources bij Telenet.

Met de steun van November Five is Spencer van een idee uitgegroeid tot een volwaardig bedrijf. De huidige acht teamleden beschikken samen over 60 jaar ervaring in productontwikkeling.iso800-Spencer-36