Ogilvy bij meest innovatieve bedrijven volgens Fast Company

Awards / News

Fast Company heeft Ogilvy opgenomen in de prestigieuze lijst van 's werelds meest innovatieve bedrijven voor 2023. De jaarlijkse lijst belicht de bedrijven die voorop lopen in hun respectievelijke sectoren en de weg vrijmaken voor de innovaties van morgen. Naast de 50 meest innovatieve bedrijven ter wereld worden 540 organisaties in 54 sectoren en regio's erkend.

"Deze erkenning is een bewijs van Ogilvy's overtuiging dat data, technologie en opkomende tools zoals AI de ultieme enablers van moderne creativiteit en drijvende krachten van merkimpact kunnen zijn," verklaren Devika Bulchandani, global ceo van Ogilvy, en Liz Taylor, global chief creative officer. "Dank aan alle mensen in ons wereldwijde netwerk die met hun innovaties en grote ideeën het verschil blijven maken voor onze klanten en hun bedrijven." Ogilvy verdiende zijn plaats in de lijst van dit jaar dankzij een aantal impactvolle campagnes voor enkele grote merken zoals "Toxic Influence" voor Dove, waarin jonge meisjes werden gewezen op de gevaren van onrealistische schoonheidsidealen op sociale media, of "Shah Rukh Khan-My-Ad" voor Cadbury (een campagne die AI gebruikte om duizenden lokale winkels in India te helpen tijdens de pandemie).

"Innovatie is een kernwaarde voor ons," voegt Rob Hill, ceo van Ogilvy Social Lab, toe. "We belichamen onze 'Lab Mentality' door voortdurend te innoveren, te experimenteren en altijd vooruit te kijken. Onze onophoudelijke zoektocht naar nieuwe benaderingen heeft ertoe geleid dat we dit jaar verschillende nieuwe belangrijke initiatieven hebben gelanceerd. TK.Lab is bijvoorbeeld een speciale TikTok-accelerator, een soort one-stop-shop voor alles wat met TikTok te maken heeft. Commerce.Lab biedt dan weer social commerce en marktplaatsoptimalisatie aan met een primaire focus op Amazon. We zijn ook erg trots vooruitgang te boeken op het vlak van HR en onze propositie naar werknemers toe. We hebben het geluk omringd te zijn door zoveel nieuwsgierige en innovatieve collega's hier in België en in ons internationaal Ogilvy-netwerk, en zullen onze labs, tools en expertise blijven inzetten om onze klanten te helpen hun doelen te bereiken," klinkt het nog.