Ogilvy Social.Lab breakt it easy met Milka LEO

Crea / News

Ogilvy Social.Lab blaast Milka Leo, het oer-Belgische koekje, nieuw leven in. Om de iconische chocoladewafel uit hun tienerjaren weer top of mind te maken bij millennials pakt Ogilvy uit met een nieuwe strategie, campagne en een nieuwe themalijn, zonder de oudere doelgroep uit het oog te verliezen. Met de nieuwe televisiespot claimt het bureau het pauzemoment voor Leo.

Millennials ervaren behoorlijk wat stress in deze fase van hun leven. Ingewikkelde en steeds weer nieuwe hypes kunnen een oplossing zijn. Maar waarom het zo moeilijk maken? ​ Om even te ontstressen en weer door te gaan, bestaan er ook eenvoudigere, maar daarom niet minder gekke oplossingen. En daar kan een eenvoudige maar onweerstaanbare snack je bij helpen. Want Leo, da’s lekker krokant, altijd een beetje over de top en zet je meteen in de juiste mindset voor een korte break. ‘Break it easy’, zeg maar. Dat is meteen ook de nieuwe tagline geworden.

In de campagne speelt de klassieke Leo, als symbool voor het uitgebreide Leo-gamma, de hoofdrol, samen met een speciale hond gespecialiseerd in fancy massages. De licht absurde spot werd geshoot door de jonge Franse regisseur Jean-Charles Charavin en POP, het internationale productiehuis van Mondelēz International in Parijs.

De nieuwe “Break it easy”-campagne loopt vanaf eind oktober tot ver in 2024, zowel op tv als YouTube, sociale media en banners. Daarnaast zal Leo nu ook te vinden zijn op TikTok, nieuw voor het merk maar onmisbaar om millennials te bereiken.

Assets: TVC 20 sec, social 20, 15 & 6 sec

Credits:

  • Account: Ann Deneckere & Louise Lechat
  • Creative Director: Willem Van Den Hoof
  • AD: Clementine Bailly
  • Copywriter: Pieter Decanniere
  • Strategy: Alex Hardouin & Julie Fredrickx
  • Production: PoP Studios
  • Director: Jean-Charles Charavin
  • Client: Hester Terlouw-Baggerman & Dmitry Klochkov