Ogilvy Social.Lab en Center Parcs laten verrassende kant van zichzelf zien

Crea / News

Met de nieuwe campagne ‘Is dát Center Parcs?’ laat Center Parcs een nieuwe kant van zichzelf zien. In de campagne staan de vele vernieuwingen centraal die Center Parcs in een groot deel van haar Belgische en buitenlandse parken heeft voltooid. Zo hebben veel parken en cottages een complete metamorfose gehad en is er veel nieuws te beleven. Hiermee geeft Center Parcs opnieuw haar visitekaartje af met een aanbod waarmee zij de verwachtingen van gasten wil overtreffen. Zo biedt zij een omgeving waarin alles erop is gericht je te verrassen. Deze boodschap draagt Center Parcs vanaf nu uit in verschillende printuitingen en vanaf eind november via online video en op social media.

De nieuwe campagne van Center Parcs valt samen met talrijke vernieuwingen die zij in een groot deel van haar Belgische parken heeft voltooid. Van de vijf vakantieparken van België is inmiddels 80 procent van alle innovaties gereed. Als onderdeel van dit vernieuwingsprogramma zijn ruim 2.000 cottages volledig vernieuwd. Ook is er geïnvesteerd in infrastructuur, binnenspeeltuinen, buitenspeeltuinen, waterglijbanen en in de komst van een nieuwe wildwaterbaan. Daarnaast heeft Center Parcs in verschillende parken gethematiseerde cottages geïntroduceerd om de beleving te vergroten. Een goed voorbeeld zijn de acht ‘Dieren in het bos’ cottages die hun intrede gedaan hebben in Center Parcs Erperheide alsook in Bispinger Heide (Duitsland). Wellness cottages zijn te vinden in De Eemhof en de Beach Chilla’s in Park Zandvoort. In De Vossemeren zullen de gasten kunnen genieten van “Magical Nature” cottages. Ondertussen is het splinternieuwe Terhills Resort by Center Parcs opgeleverd en worden er nog drie nieuwe parken gebouwd in Frankrijk, Duitsland en Denemarken. Ook de bestaande buitenlandse parken zijn inmiddels grotendeels vernieuwd. Naar verwachting zijn verdere werkzaamheden in België begin 2023 gereed.

Een hernieuwde kennismaking

Met dit ambitieuze innovatieprogramma laat Center Parcs een verrassende kant van zichzelf zien. “We willen met onze nieuwe campagne laten zien dat het Center Parcs zoals de meeste mensen het kennen, is veranderd. Met onze vernieuwde parken, luxe en moderne cottages en ons aanbod aan activiteiten willen we gasten een grote diversiteit aan mogelijkheden bieden. Zelfs onze trouwste bezoekers worden hierdoor verrast. En dat draagt deze campagne dan ook uit,” vertelt Andres Neira de Back, marketing director van Center Parcs. “We hebben niet alleen geïnvesteerd in de vernieuwing van onze bestaande parken en voorzieningen, maar óók in de breedte van ons aanbod. Hiermee heeft Center Parcs alle ingrediënten in huis om in te spelen op de wensen van verschillende vakantievierders: met mooi gelegen parken - aan de kust, een prachtig meer of in een bosrijke omgeving - volop keuze uit verschillende accommodaties en allerlei activiteiten voor zowel kinderen als volwassenen. Zo wordt echt even samen nóg specialer.”

Voor de vernieuwing en uitbreiding van in totaal achttien parken in België, Nederland, Frankrijk en Duitsland is ruim 650 miljoen euro gereserveerd. Naast de vernieuwing van honderden cottages zijn de Market Dome en het subtropische zwemparadijs Aqua Mundo volledig gerestyled en uitgebreid met nieuwe voorzieningen en belevenissen, zoals een vernieuwde Action Factory, met onder meer een splinternieuwe Baluba indoor speelwereld en een nieuwe wildwaterbaan.

 

Credits

Communicatieadviesbureau: Ogilvy Social Lab
PR-bureau: Origami PR
Mediabureau: Mindshare