Ogilvy Social.Lab en FOD Economie helpen Belgen veilig online te shoppen

Crea / News

Ogilvy Social.Lab en de Federale Overheidsdienst Economie (FOD) lanceren een sensibiliseringscampagne om veilige webshops in België te promoten.

De FOD Economie-campagne wil Belgische consumenten sensibiliseren voor veilig online winkelen en hen beschermen tegen risico's zoals verkoopsfraude, frauduleuze webshops en namaakproducten. Dat initiatief volgt op meer dan 52.000 meldingen van fraude en zwendel die de FOD Economie ontving. De focus ligt op het bewustzijn verhogen van frauduleuze webshops, consumenten informeren over de keuze van betrouwbare webshops en hen te leren hoe ze frauduleuze webshops kunnen melden.

De rol van Ogilvy Social.Lab in de campagne bestond uit de samenwerking met FOD Economie om strategische aanbevelingen te ontwikkelen om het doelpubliek op het juiste moment en op het juiste platform te bereiken (communicatie- en mediaplanning). Daarnaast was het hun rol om nieuwe reclameteksten te creëren voor bestaande creatieve elementen en om te onderhandelen over advertentieruimte en die in te kopen.

​De campagne loopt op verschillende digitale platformen en is gericht op zowel ervaren als beginnende onlineshoppers.

Credits

Agency:

Sofie Sermon - Group Account Director

Alexandra Nogueira-Oubina - ​ Senior Account Executive

Hervé Pacques - Strategy Director

Diana Fu - Strategic Planner

Loredana Polito - Head of Social Media

Nicolas Dewael - Paid Media Strategist

Manon Michiels - Social Media Campaign Manager

Willem Van Den Hoof - Executive Creative Director

Pieter Decanniere - Senior Copywriter NL

Marine Queré - Senior Copywriter FR

Clients:

Martine Amand,

Direction Communication - Account Management

Conseiller - Chef de Service

Johan Verbelen

Communications Manager - Spokesman