Op zondag 22 september wisten Ogilvy Social.Lab en Ikea België op de Kinsale Shark Awards twee awards in de wacht te slepen. De Kinsale Shark Awards belonen elk jaar de meest creatieve en inspirerende reclamecampagnes.
Ogilvy Social.Lab en Ikea België kregen dit jaar in de categorieën ‘Immersive’ en ‘Digital’ twee keer zilver voor hun ‘Ikea (he)art scanner’-campagne, die ze realiseerden in samenwerking met Oona Antwerp, Monster Boy en Playtime. De ‘Ikea (he)art scanner’-campagne werd ontwikkeld voor Ikea’s vijfde Art Event-collectie, bestaande uit acht handgemaakte tapijten ontworpen door gerenommeerde hedendaagse kunstenaars zoals Virgil Abloh, Craig Green en Filip Pagowski. Het idee achter de campagne was om kunst betaalbaar en toegankelijk te maken voor het algemene publiek. De collecties zijn echter steeds beperkt en exclusief en worden daarom soms enkel gekocht om nationaal en internationaal door te verkopen met woekerwinsten. Ikea België wou dit vermijden door enkel de echte liefhebbers van kunstwerken de kans te geven om ze te kopen. Daarom kwam Ogilvy Social.Lab met het baanbrekende idee om hersentechnologie in te zetten om deze mensen te identificeren.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]