Op zondag 22 september wisten Ogilvy Social.Lab en Ikea België op de Kinsale Shark Awards twee awards in de wacht te slepen. De Kinsale Shark Awards belonen elk jaar de meest creatieve en inspirerende reclamecampagnes.
Ogilvy Social.Lab en Ikea België kregen dit jaar in de categorieën ‘Immersive’ en ‘Digital’ twee keer zilver voor hun ‘Ikea (he)art scanner’-campagne, die ze realiseerden in samenwerking met Oona Antwerp, Monster Boy en Playtime. De ‘Ikea (he)art scanner’-campagne werd ontwikkeld voor Ikea’s vijfde Art Event-collectie, bestaande uit acht handgemaakte tapijten ontworpen door gerenommeerde hedendaagse kunstenaars zoals Virgil Abloh, Craig Green en Filip Pagowski. Het idee achter de campagne was om kunst betaalbaar en toegankelijk te maken voor het algemene publiek. De collecties zijn echter steeds beperkt en exclusief en worden daarom soms enkel gekocht om nationaal en internationaal door te verkopen met woekerwinsten. Ikea België wou dit vermijden door enkel de echte liefhebbers van kunstwerken de kans te geven om ze te kopen. Daarom kwam Ogilvy Social.Lab met het baanbrekende idee om hersentechnologie in te zetten om deze mensen te identificeren.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]