Ogilvy Social.Lab heeft, samen met Ogilvy Chicago, New York en Zuid-Afrika, een nominatie te pakken voor de prestigieuze Drum Awards. De nominatie in de categorie B2B Partnership of Collaboration is een erkenning voor de TikTok-campagne voor CDW, een toonaangevende leverancier van technologieoplossingen in de VS.
Het team kreeg de uitdaging om de kracht van Microsoft Surface-tablets te laten zien aan een B2B-publiek en ging daarbij verder dan traditionele marketingtactieken. Ogilvy onderkende het potentieel van TikTok en zijn enorme #smallbusinessowners en werkte samen met diverse MKB-eigenaren op het platform. Deze makers integreerden Microsoft Surface-apparaten op authentieke wijze in hun dagelijkse werkzaamheden en toonden de voordelen in de praktijk in aansprekende TikTok-video's.
"Deze campagne overtrof de verwachtingen en bewees dat TikTok een krachtig instrument kan zijn voor B2B-merken," aldus Nurya Doorenbos, strategic planner bij Ogilvy Social.Lab. "Door samen te werken met authentieke stemmen en de unieke sterke punten van het platform te benutten, hebben we CDW geholpen om op een frisse en boeiende manier in contact te komen met IT-beslissers."
De Drum Awards eren het beste op het gebied van marketing en reclame. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de prijsuitreiking op 5 november.
@cc.campbell A Day in my life running my small business powered by my Microsoft Surface Go 4 and #CDW #ad ♬ love song (hesitations) (sped up) - Lofuu & Shiloh Dynasty & dprk