Ogilvy Social.Lab zet alle troeven van Dove in de verf

Voor de wereldwijde lancering van hun nieuwe VitaminCare+-deodorant deed Dove een beroep op Ogilvy Social.Lab. Samen realiseerden ze een enorme campagne die loopt op TikTok, Meta en Pinterest. Ogilvy Social.Lab produceerde meer dan 100 assets om alle troeven van de nieuwe fancy deo in de verf zetten: 72 uur bescherming tegen nare geurtjes, geen aluminium of parabenen en boordevol vitamine B3. De campagne moet Dove ook stevig verankeren in de premium markt.
De campagne, die op 5 februari van start ging, is heel gevarieerd. Eén deel focust op producttests en content die inspeelt op wat er leeft op social media, op trends en populaire onderwerpen. Een ander deel wordt gemaakt door influencers en creators die de nieuwe deo gebruiken en reviewen. Een derde deel loopt over van art direction en werd gerealiseerd door het creative team van Ogilvy Social.Lab in samenwerking met Eternitease, dat de wereld van VitaminCare+ tot leven bracht met fenomenale CGI. Tot slot is er ook een deel dat inspeelt op sensibilisering. Daarvoor toverde het team oksels om tot kleine miniatuurwerelden. Zo willen ze aantonen dat Dove VitaminCare+ een verwendag voor je oksels is. Het idee werd tot leven gebracht in nauwe samenwerking met fotograaf Nicolas Velter. Het resultaat is een verrassende serie foto's waarin oksels allerlei wellnessbehandelingen krijgen van mini-mensen met mini-attributen.
Credits:
Account: Ife Abel, Kirsti Chambers, Ulrike Stolze
Creatives: Ophelie Blockmans, Nicolas Maertens, Laura Scott
Design: Claudia De Greef, Edgar Andre
Strategy: Catherine Sackville-Scott, Audrey Vlieghe
Producer: Brigitte Baudine
Production partners: Eternitease (CGI), Nicolas Velter (miniature photography)
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]