Ogilvy Social.Lab zet influencers aan stuur Ford Kuga Plug-in Hybrid

Crea / News

De nieuwe Ford-campagne van Ogilvy Social.Lab combineert klassieke media, digitale en sociale kanalen met de inzet van Belgische influencers. Het doel? De nieuwe Ford Kuga Plug-in Hybrid lanceren, het imago van Ford herdynamiseren én het nieuwe merkplatform “Bring on Tomorrow” communiceren.

Na een jarenlange samenwerking met Émilie Dupuis, ambassadrice voor Ford Belgium, stelde Ogilvy Social.Lab voor om vier nieuwe influencers toe te voegen als partner. De influencers zullen de verschillende Ford-wagens testen die passen bij hun levensstijl. De inhoud die ze creëren, geeft een meer persoonlijke touch aan het merk en toont tegelijk hoe Ford hen helpt om verder te gaan. De influencercampagne is een langetermijncampagne, want de samenwerking met de influencers loopt over een periode van 6 maanden tot 1 jaar. De inhoud van de influencers wordt eerst organisch gepost op hun Instagram-account. Daarna wordt die gepusht op hetzelfde netwerk. De tweede fase van de lancering van de Ford Kuga PHEV op tv, radio en sociale media start in september en wordt ondersteund door de content van Emilie Dupuis die de wagen kreeg. De campagne begon al in juni met een eerste 360° wave met print, OOH, tv, digitale en sociale media.