Olympische Spelen omarmen Eurosport

ES_HOTO_LOGO_PODIUM_FULL_COL_RGB

Media / News

ES_HOTO_LOGO_PODIUM_FULL_COL_RGBNieuwjaarsdag 2017 markeerde de start van een bijzondere periode voor Eurosport, want vanaf nu is het de nieuwe thuisbasis van de Olympische Spelen in Europa, ook in België. Dit is het begin van een nieuw tijdperk voor de Olympische Spelen - ‘s werelds grootste sportevenement - en Eurosport, dat een rijke traditie heeft in het uitzenden van Olympische winter- en zomersporten.

In het nieuwe “Olympische Spelen”-logo zijn twee iconen verenigd: Eurosport en de Olympische ringen. Ook is er een erepodium in te zien, dat symbool staat voor de uitstekende sportprestaties en voor het doel waar sporters overal ter wereld van dromen.

Het logo werd op 1 januari live op televisie onthuld tijdens de uitzending van Millions of Journeys, One Destination dat de weg zien laat die twee sporters hebben afgelegd van hun jeugd tot aan hun belangrijke wedstrijden. Het maakt duidelijk hoeveel toewijding er nodig is en hoeveel tegenslagen er moeten worden overwonnen om te kunnen winnen en een olympiër te worden. Millions of Journeys, One Destination werd op zondag 1 januari, uitgezonden om 13.30 uur op Eurosport1, net voor het legendarische ‘Vierschansentoernooi’, de FIS World Cup-schansspringwedstrijd in het Duitse Garmisch-Partenkirchen. Dat evenement is onderdeel van de honderden uren live verslagen van World Cup- en WK-wintersportwedstrijden op Eurosport, waarbij sporters worden gevolgd tijdens hun weg naar PyeongChang 2018.

Als thuisbasis van de Olympische Spelen gaat Eurosport de ultieme olympische ervaring creëren voor alle schermen, zodat zoveel mogelijk mensen kunnen genieten van dit geweldige sportevent. Elke seconde bij de Olympische Spelen telt en Eurosport zorgt ervoor dat fans geen moment hoeven te missen.

JB Perrette, president en CEO van Discovery Networks International: “Discovery heeft al ruim 30 jaar de missie om mensen overal ter wereld te inspireren. We zijn dan ook ongelofelijk enthousiast dat we nu de thuisbasis van de Olympische Spelen in Europa zijn en samenwerken met een van de grootste merken ter wereld. Dit is het begin van een nieuw tijdperk, waarbij we de Olympische beleving op een nieuwe manier gaan brengen en hiermee zoveel mogelijk mensen in Europa willen bereiken via meer schermen dan ooit tevoren.”

Alco de Jong, VP country manager Discovery Networks Benelux: “Het merendeel van de sporten die Eurosport uitzendt zijn Olympisch, zowel de winter- als de zomersporten. Na Home of Cycling, Home of the Winter sports en met de toevoeging van Grand Slam Wimbledon dit jaar, zijn we nu ook Home of Tennis. Het nieuwe jaar kan niet beter starten dan vertellen dat we ook in België de nieuwe thuisbasis zijn van de Olympische Spelen.”

Discovery Communications en Eurosport hebben de exclusieve multimediarechten gekocht voor 50 landen en gebieden in Europa voor de Olympische Spelen van 2018 tot en met 2024, zoals in juni 2015 samen met het Internationaal Olympisch Comité is aangekondigd. Dat wil zeggen: met uitzondering van Rusland en met uitzondering van Frankrijk 2018-2020. Eurosport wordt de officiële broadcaster (‘gastheerzender’) in het Verenigd Koninkrijk voor 2018 en 2020.