OMD, ABCommunication en PlayStation spannen samen

Dit jaar lanceerde Sony Computer Entertainment Benelux (PlayStation) zijn Franstalige Facebookpagina (de Nederlandstalige werd eerder al succesvol gelanceerd in Vlaanderen). De belangrijkste doelstellingen hierbij waren: het verhogen van de merkbekendheid, het bereik en de betrokkenheid van de PlayStation kerndoelgroep. OMD België ontwikkelde een hieraan aangepaste Facebookcampagne om deze doelstellingen te realiseren, samen met AB Communication, dat instaat voor het 'community management' van de klant.
Tijdens de communicatiefase werden meer dan 10 verschillende creaties ingezet (een combinatie van de meest performante formaten en technieken die Facebook aanbiedt). Na twee weken verdubbelde het aantal fans en na 4 maanden steeg hun aantal tot meer dan 40.000 Franstalige fans met een hoge graad aan betrokkenheid. Een buitengewoon resultaat! "We zijn er bijgevolg dus niet enkel in geslaagd om heel vlug een groot aantal fans te maken, maar hebben hun betrokkenheid op lange termijn kunnen vasthouden en dit niet alleen dankzij de hoge kwaliteit van de aangetrokken profielen maar ook door de inhoud en het 'community management'," zo meldt Dominique De Ville van OMD.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]