Rennen. Dat is wat vluchtelingen doen. Hun race begint met het geluid van een geweer, niet met een starterspistool. Ze rennen weg uit brandende dorpen, weg van het gevaar. Ter gelegenheid van Wereldvluchtelingendag op zaterdag 20 juni lanceert On, een Zwitsers bedrijf voor sportkleding, een documentaire om vluchtelingen wereldwijd te herdenken: Run.
Het verhaal volgt de legendarische Keniaanse atleet Tegla Loroupe, die een groep getalenteerde atleetvluchtelingen van het Athlete Refugee Team begeleidt op hun moeizame weg naar de (inmiddels afgelaste) Olympische Spelen 2020 in Tokio. De 90-minuten durende documentaire werd gefilmd over een periode van drie jaar, en dat in maar liefst acht verschillende landen. Het is een co-productie tussen het sportmerk, ontwikkelingsorganisatie Tegla Loroupe Foundation en Hungry Man Productions.
De volledige film is te bekijken via de website van het Athlete Refugee Team.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]