Creativiteit met een vleugje magie

Het occulte maakt zijn opmars! Meer nog, het is een trend die onze sociale netwerken (zie WitchTok) en onze thuisbibliotheken binnendringt, met steeds meer nieuwe boeken over de geheimen van Wicca of hoe je met hekserij kan beginnen te experimenteren. Wat een ruimdenkendheid, wat een mogelijkheden... Allemaal goed en wel, maar wat betekent dit voor de reclamesector? Creativiteit is hét uitdrukken van verbeelding en vindingrijkheid, terwijl spiritualiteit gaat over het zoeken naar betekenis, verbinding en innerlijke rijkdom.

Wat als creativiteit het ideale middel zou zijn om deze zoektocht naar betekenis te realiseren? Wat als spiritualiteit het pad is dat we moeten nemen? Dat we ons open moeten stellen om een nieuwe waarheid te ontdekken, te creëren? Door onze verbeelding de vrije loop te laten boren we de dieptes van ons ‘zijn’ aan, en kunnen we innovatieve en inspirerende ideeën tot leven brengen. Zo wordt creativiteit het middel waarmee we onze diepste ambities en spirituele verlangens vormgeven.

Spiritualiteit kan zo als leidraad fungeren voor creatieve verkenning. Als een soort Waze, zeg maar. Door verbinding te zoeken met onze diepste essentie, worden we aangemoedigd om ons open te stellen voor nieuwe ervaringen, de magie van het bestaan te omarmen en volledig te floreren. Dat klinkt een beetje cheesy, maar spiritualiteit, hoe individueel en specifiek ook, kan de bron zijn van een unieke visie op creativiteit! En zeg nu, wat is er nu creatiever dan iets waarvan jij als eerste de betekenis hebt achterhaald?

In deze symbiose tussen creativiteit en spiritualiteit schuilt een pad naar een meer vervullend en verrijkend leven. Door ons in staat te stellen betekenis te geven aan ons bestaan ​​en dat van anderen wordt creativiteit een transformerende kracht, niet alleen voor ons dagelijkse leven maar ook voor onze samenleving. Uiteindelijk worden we allemaal gedreven door deze innerlijke magie die ons tot creatieve wezens maakt, op zoek naar betekenis.

 

Marine Dehossay

Journalist @PUB Magazine