Septembergevoel
De zomer zit erop, de agenda’s lopen weer vol. Schoolverlaters zetten hun eerste stappen in hun prille carrière, en voor de lucky ones is het gewoon: back to business. Het najaar wordt pittig, maar altijd boeiend.
AI, fusies en reorganisaties, druk op kortetermijnresultaten, onzekere economie en andere wereldproblemen: het zorgt voor extra druk en stress. Juist daarom is het belangrijk om mensen verantwoordelijkheid te geven en hen het gevoel te geven dat ze die ook mogen nemen. Krijgen mensen die kans of worden ze bij de eerste misstap meteen (publiek) op de vingers getikt? Stimuleren we mensen genoeg om buiten de lijntjes te kleuren en initiatieven te nemen? Of remmen we dat juist af door te snel, te impulsief of te kort door de bocht te reageren?
En dus: maak er een fantastisch najaar van. Gooi jezelf in projecten, maar vergeet niet te genieten van de reis. Investeer in jezelf en omring je met mensen die het beste in jou naar boven halen. Blijf streng voor de kwaliteit, maar wees milder voor jezelf en de mensen rondom jou. Bewaar je feedback voor het juiste moment, met respect voor de ander. Alleen zo kunnen we samen stormen doorstaan en groeien.
Bij Compass zijn we gestart met 33 To Follow, in samenwerking met PUB, MM en MediaSpecs. Eén moment per jaar waarop we 33 jonge talenten in de kijker zetten. Mensen die nú al opvallen door hun inzet, houding en bijdrage. We doen dit om jonge mensen goesting, passie en erkenning geven in media en advertising. Want als we willen dat onze sector verder groeit en aantrekkelijk blijft, moeten we een klimaat creëren waarin mensen graag werken én aan boord willen blijven. Zo maken we het verschil, voor onszelf én voor de volgende generatie.