Onbekend is onbemind, en vaak bedreigd

NOE_2

Crea / News

NOE_2The Noé Association heeft samen met Fred & Farid Paris een campagne gelanceerd om meer aandacht te vragen voor de bedreigingen op de biodiversiteit en de levensbelangrijke rol van ook die diersoorten die niet of minder bekend zijn.

Het uitsterven van dieren als tijgers, reuzenpanda's, walvissen, beren, neushoorns... lokt een sterke emotionele reactie uit bij het grote publiek. Dat is echter niet het geval bij vele "gewone" diersoorten die genegeerd worden of vergeten zijn omwille van hun klein formaat of banale uiterlijk. Hun lot laat ons koud en we merken amper dat ze aan het uitsterven zijn.
Met de slogan "The Most Exposed Are Not Always The Most Visible" hoopt Noé dat de aandacht voor de buitengewone biodiversiteit ons de bedreiging van de gewone biodiversiteit niet doet vergeten. Met deze campagne wil Noé de publieke opinie te mobiliseren in de hoop het uitsterven van deze biodiversiteit tegen te gaan.

NOE_3

NOE_1

https://www.youtube.com/watch?v=Gx5C0Vw7yZo&feature=youtu.be

Credits

Agency: FRED & FARID Paris
Client: Association Noé
Title of ad: The Less Visible
Chief Creative Officers: Fred & Farid
Brand Supervisors: Arnaud Greth, Caroline Morice
Agency Supervisor: Philippine Mesmin
Account Assistant: Julien Bouey
Executive Creative Director: Olivier Lefebvre
Creative Directors: Thierry Buriez, Stéphane Gaubert
Copywriter: Simon Lamasa
Art Director: François Claux
Agency Producer: Arthur de Clerck
Art Buyer: Arthur de Clerck