Online bureau wint Gouden Veer met offline brief

De negentiende editie van de Gouden Veer kende een even opmerkelijke als verdiende winnaar. Het digitale bureau The Reference kaapte de prestigieuze prijs weg met een papieren brief, waarin het klanten en prospects uitnodigt op een event. Het gouden juweel van 18 karaat prijkt nu op de schouw van copywriter Anton Vander Haeghen. Inspiratie voor de winnende inzending vond The Reference in de duivensport en bij de illustere bankier Rothschild. De brief – die klanten en prospects uitnodigde voor de “More Than Digital Day” – slaat een brug tussen de meest geavanceerde communicatie technologie van 1815 en die van nu. De jury was gecharmeerd door de verrassende verpakking, het spel met de taal en het perfect gedoseerde gebruik van humor.
En de eervolle vermeldingen? Vlot, gedurfd en no nonsense – zo biedt copywriter Jurgen Verbiest zijn schrijfkwaliteiten aan in een handgeschreven brief. Meteen goed voor de eerste Eervolle Vermelding. A Company Story, een bureau dat de geschiedenis van bedrijven te boek stelt, verdiende de tweede Eervolle Vermelding. Copywriter Jelle Annaars zorgde voor een aantrekkelijke levendige tekst in correct Nederlands, die uitblinkt in de perfecte afstemming op de potentiële behoeften van de ontvanger.
Maaike Dillen won tot slot het Gouden Dons, de prijs voor de beste verkoopbrief geschreven door een student. Zij volgt les aan de Artesis Plantijn Hogeschool bij docent Bart Verstraeten.
De Gouden Veer wordt al sinds 1978 tweejaarlijks uitgereikt door het Genootschap De Gouden Veer. Een jury van marketeers, taalkundigen en docenten bekroont de verkoopbrief die het beste scoort op strategie, resultaat en taalgebruik. Die combinatie van criteria is uniek in de communicatiewereld, net als het feit dat iedereen kan winnen. Op de erelijst prijken KBC, Lannoo, KLM en andere grote namen naast kleine zelfstandigen als Bloemisterij Van Hooijdonk en FC Wieze, een voetbalclub uit vierde provinciale Oost-Vlaanderen.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]