Online platform Trooper bereikt kaap van 1,5 miljoen euro

Media / News

Bij Trooper kan iedereen geld inzamelen voor een vereniging of een goede doel naar keuze door online te shoppen, zonder dat het je één eurocent extra kost. Intussen ging er via Trooper al meer dan 1,5 miljoen euro naar de bijna 6.000 aangesloten verenigingen en goede doelen, en de teller blijft tikken.

De Koning Boudewijnstichting onderzoekt jaarlijks de financiële situatie van verenigingen. Daaruit blijkt dat meer dan 75% minder dan zes maanden zou overleven zonder inkomsten. Dat betekent dat er heel wat verenigingen krap bij kas zitten en dus elke extra euro zeker kunnen gebruiken. Trooper mocht op drie jaar tijd al bijna 6.000 verenigingen & goede doelen verwelkomen op haar platform. Via Trooper werd in totaal al meer dan 1.500.000 euro ingezameld voor de aangesloten verenigingen & goede doelen. Het online platform zorgt dus voor een welgekomen extra inkomstenstroom.

Trooper groeide de afgelopen twee jaar aan een sneltempo, en intussen zetten ook bekende partners als Studio 100 en KBC hun schouders mee onder dit project, om op die manier het verenigingsleven in Vlaanderen een duwtje in de rug te geven. Elisabet Lamote, mede-oprichtster van Trooper, is ook een van de genomineerden voor ‘Vlaams - Brabantse Jonge Ondernemer van het Jaar 2020’, een initiatief van JCI (Junior Chamber International). Eind 2018 werd Trooper ook al uitgeroepen tot ‘Belgium’s Best Brand of the Year’.